Svampinfektion?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Svampinfektion?!

    Hej!

    Har 16 st Demasoni´s i mitt yngelkar (ca 2-3 cm stora)
    Jag har sett ett par dagar att de varit lite "luriviga" på ryggfenan och ngn likaså vid munnen, men jag har tänkt att det blivit så utav att de bitit varandra lite vid ryggen och att det liksom växte ut så där eller att de kanske nött sig lite emot lavastenarna och sånt där.
    Igår var iallafall min systerson här och såg det och han trodde det kunde vara typ svamp av ngt slag, så idag har jag varit till stan och köpt hem en medicin som heter "eSHa 2000" typ hjälper på många olika saker sade de, men den affär jag vanligtvis handlar i (enbart ciklidaffär) var ju stängd idag (typiskt), så jag känner mig lite osäker efter som dessa säljer mer vanlig akvariefisk typ neontetra, slöjstjärtar etc....men ngt var jag ju tvungnen att ha eftersom de ju gått så här i några dagar redan och vi ju har långt att åka också till stan, vågade inte chansa och åka hem utan ngt ifall de riskerar dö av det, en av dem är lite "ryckig" om jag kan beskriva det så, den har lite sånt här vid ena ögat också.

    Tror ni det är svamp, hjälper då detta medel?!

    Tacksam för snabba svar!
  • Gäst

    #2
    Hade igår i utav medlet och det verkar ha hjälpt faktiskt, de ser ut att vara lite piggare vad gäller sitt sätt att simma och "luddet" ser ut att ha minskat ngt, fisken som hade "ludd" vid ögat har börjat äta lite mer nu och simmar omkring lite mer än igår.
    Vore ändå tacksam om ngn kunde säga vad det troligtvis är för ngt, medicinen skulle ju hjälpa emot flera olika saker, men kunde ju vara bra att få veta vad det troligvis är och vad det kommer ifrån och hur man kan avhjälpa att det händer igen.....

    Kommentar

    Arbetssätt...