mina skalarer har lagt rom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reecord
    Användare
    • februari 2004
    • 341

    mina skalarer har lagt rom

    tja!
    då va der dags igen mina skalarer har lagt rom.Det har dom gjort cirka 8 gånger men dom har aldrig kleckts men jag vet inte varör ja vet ju att det tar ett tag innan dom har lärt sig.Men 8 gånger tycker ja att dom ska ha lärt sig .Jag brukar flyta över malar som röd fenad haj och katt mal och då blir det lite stökigt i karet för dom är rätt så snabba kan der göra så att hanen inte befruktar äggen?För det blir alltid så att när ja inte flyttar malarna så försviner dom annars så klecks dom alldrig
    någon som vet vad ja kan göra åt detta???
    Sydamerika
  • Pierre_N
    Användare
    • mars 2004
    • 772

    #2
    låt malarna va, tror det bara stressar scalarerna och malar är väl inte så heta på yngel? vet iofs inte vilka malar det där är..

    i vissa fall lär sig aldrig scalarer att vårda sina yngel, detta pga så hård avel utan att yngelen är hos sina föredlrar, då vet itne yngeln sedan hur man gör. om hanene inte befruktar äggen så borde de bli vita snabbt, inte bara försvinna helt plötsligt, blir de vita så äter iofs föreldrarna upp dem, men alla blir inte vita samtidigt, detta borde du se efter 3 dagar, är de inte vita då så är de nog befruktade.

    har iofs aldrig haft scalarer men är rätt säker på att det jag sagt stämmer, hoppas att det finns ngn scalar expert som kan styrka detta.

    Kommentar

    • reecord
      Användare
      • februari 2004
      • 341

      #3
      okej hur är det med vatten byten kan man göra det?
      Sydamerika

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • februari 2003
        • 1686

        #4
        byta vatten kan man göra, bara man tar det lugnt så bör det inte vara några problem.
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • ssm6sky

          #5
          Jag hade skäggtömsmalar i mit scalar kar ock dom åt upp rom eller yngel varje gång Scalarena lekte när jag tog bort malarna lyckades det. Mina malar tog romen på natten det hjälpte inte att jag hade svag nattbelysning.Lycka till

          Kommentar

          Arbetssätt...