Ultra aggressiv Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mz791117
    Användare
    • mars 2004
    • 42

    Ultra aggressiv Diskus

    BESKRIVNING:
    Har en 7 cm Diskus som är ultraaggressiv, den spöar min stora diskus hane som är 3ggr större, den spöar knivfisken och alla andra småfiskar som råkar simma förbi. Det är inte normalt diskusgruff som jag menar, utan den gör tetra attacker när den hugger.

    När jag kommer in i rummet så samlas alla andra diskusar i hörnet där jag matar, utan den här jäveln som stannar kvar mitt i akvariet och rycker (ungefär som skalarer gör när dom hotar varandra). Mina andra Diskusar rycker också, men mjukare, när dom har valt en plats som dom ska leka på. Men den här gör det mer aggressivt som om den försöker hota mig och alla fiskarna i omgivningen. Den har varit så i ca 2 månader nu.
    När jag fick den så var ena ögat skadat, men det läkte sedan riktigt bra. Så jag tror inte att den är blind eftersom den äter.

    FRÅGORNA: Har någon råkat ut för en sådan här konstig diskus? Om så, kommer den att skärpa sig eller måste jag avlivan? Kan den ha simmat in i akvariet och fått en hjärnskada eller kan den ha synfel så att den blir extra rädd när något rör sig??

    Tacksam för svar annars är den [u]stekt!</u>
    www.amazondiscus.se/phpBB2 - ett svenskt diskusforum
  • malawi_voodoo
    Användare
    • juli 2002
    • 790

    #2
    hehe nek sälj den till Orm, han gillar aggresiva rackare
    /Glenn Wouda

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

    Kommentar

    • salar
      Användare
      • juni 2002
      • 227

      #3
      Du kanske överdriver litet?
      Hursomhelst kan diskus vara ganska aggresiva sinsemellan. Speciellt när de nått könsmogen ålder. Man kan inte mata på samma hörn utan får öppna glaset så att alla får mat.

      Vändstekt är bäst! Låter vansinnigt men den fisken verkar vara sjukt aggresiv.He!
      SALAR

      Kommentar

      • mz791117
        Användare
        • mars 2004
        • 42

        #4
        JAG ÖVERDRIVER INTE ETT SKIT, DISKUSEN HAR FÅTT FNATT!!
        Har ju andra diskusar att jämmföra med
        Alla diskusa får mat från samma hörn och det är inga problem. 5cm diskusar trängs med 15cm diskusar i hörnet när det vankas mat. Ingen blir utan, inte ens den konstiga.
        www.amazondiscus.se/phpBB2 - ett svenskt diskusforum

        Kommentar

        • mz791117
          Användare
          • mars 2004
          • 42

          #5
          Ingen som har råkat ut för konstiga diskusar???
          www.amazondiscus.se/phpBB2 - ett svenskt diskusforum

          Kommentar

          Arbetssätt...