Röd Texas Ciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • annahl
    Användare
    • februari 2004
    • 56

    Röd Texas Ciklid

    Hej, såg en underbar röd texas ciklid på en site men dock bara en bild. Jag har ingen info om dem så jag börja leta hitta dock bara lite på zoopet, fast om en vanlig texas ciklid.

    Undrar om nån här har lite info om dem lr vet nå bra sida som ni kan länka till.

    Undrar tex:

    Vad har de för krav på akvarium, inredningsmässigt, storlek och vatten tillstånd m.m.

    Hur funkar de med andra fiskar så som malar och andra ciklider?

    Är de aggresiva mot varandra(hona VS hane)?

    Vad äter dem?

    All info om dem uppskattas!!

    Mvh.

    Ann
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    nu har vi diskuterat detta på icq, men jag kan kasta in lite info ialalfall.

    den röda texas som syns på bild på discus.ms är ett extremt exemplar, de bleka fiskar man får hem för 495:- kommer troligen aldrig se ut så.

    röd texas är en hybrid, jag har läst spekulationer om korsning mellan röd citrinellum och texas. Skötsel och temperament borde i allafall vara likadan som för de flesta stora centralare. Altså ganska agresiva och äter det mesta.
    fish r friend

    Kommentar

    • annahl
      Användare
      • februari 2004
      • 56

      #3
      Tack, herr orm. :-)

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Texas = Sydamerika? Hur är det med geografikunskaperna? Ämnet flyttat. Kolla in Hemichromis lifalili om du gillar rödtexas. Många bilder är missvisande. Den är verkligen knallröd med blå punkter.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          kolla på mina bilder nedan.den bilden är inte photoshopad. denna är den finaste av de tre jag fick. men det verkar som de inte är helt ufärgdade än. de blir rödare fortfarande

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            #6
            ser bra ut
            fish r friend

            Kommentar

            • M.A

              #7
              Jag gillar orginalet bättre hehehe, men den som dom visar på www.discus.ms är snygg

              //Marcus

              Kommentar

              • NewAgeMan
                Användare
                • mars 2004
                • 25

                #8
                Jo dom ser helt ok ut...Men jag är inte så mycket för Photoshop behandlade fiskar då dessa får utstå mycket smärta och lidande i dessa behandlings burkar...Eller hum glöm det sista
                Petenia Splendida...Det närmaste en sjöjungfru man kan ha i sitt kar!!!

                Kommentar

                Arbetssätt...