Kul och praktiskt bakgrundsbygge!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Kul och praktiskt bakgrundsbygge!

    Drullade på detta när jag surfade runt...jag tyckte det var rätt kul projekt.

    Denna webbplats är till salu! duboisi.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, duboisi.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Smart att låta fiskarna komma in bakom "rören" och att dela upp avdelningarna däri. Frågan är dock om de kommer leka däri...

    Skulle nog bli snyggare med lite större stenar också för att det blir ganska overkligt som det är nu...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • GoSatta
      Användare
      • februari 2003
      • 1686

      #3
      makalöst fult (ja smaken är ju som baken =) ) men också en makalöst bra ide Alltid undrat varför tex. inte BTN har inbyggda grottor, plats bakom "rötter" etc.
      /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
      http://www.gosatta.org

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Jag tänkte inte på grottorna som lekplatser utan mer som skydd från jagande hanar vilket vore en fördel för munruvande honor eller "mobboffer". Det kan också vara ett riktigt bra ställe för yngel att gömma sig om stenpartier på nedre delen lagts framför.

        Jag gillar idén...men den är nog mer funktionell än snygg.

        Om inte mitt öga är helt snett så ser det ut som Tropheus där och då kommer man lite osökt in på ett ämne som förut snurrat här. Nämligen att låta yngel gå kvar i samma kar som föräldrarna och låta dom sköta yngelvården fullt ut istället för att flytta honan eller den mer debatterade tömningen. Det är denna fördel som jag såg med bygget och som väckte intresset av att göra liknande någon gång.

        Kommentar

        • GoSatta
          Användare
          • februari 2003
          • 1686

          #5
          jag har funderat på liknande lösningar för tetror. Orm hittade ju tex. pannsarmalsyngel bakom sin BTN så man kan nog få diverse fiskars yngel att överleva på liknande sett-
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Som det står i texten så blir nog bakgrunden mycket mer tilltalande med en hel del alger på stenarna...

            Kommentar

            • Cutekid
              Användare
              • januari 2003
              • 3368

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av GoSatta

              makalöst fult (ja smaken är ju som baken =) ) men också en makalöst bra ide Alltid undrat varför tex. inte BTN har inbyggda grottor, plats bakom "rötter" etc.
              Måste hålla med där .. grymt fult. Hur lätt blir det att fånga alla fiskar sedan? Då måste man u riva upp hela kittet igen.
              Carl

              Besök petrochromis.com´s forum:

              http://petrochromis.com/phpbb3/

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • januari 2003
                • 4526

                #8
                Av egna erfarenheter så kan jag säga att det bara är problem med olika grottor och skrevor i bakgrunden. Det är ett hå-vete att få tag på fisk när man nu behöver det.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                Arbetssätt...