Kar med BTN moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coarex
    Användare
    • mars 2004
    • 14

    Kar med BTN moduler

    Hej alla

    Jag har just köpt mitt första akvarium, ett 190L hörnkar från Juwel. Jag har även lyckats få tag i ett antal BTN moduler till detta till ett rimligt pris. Jag måste sätta modulerna på ett sådant sätt att det blir mellanrum mellan modulerna. Nu till min fråga: Har någon, någon idé vad man skall sätta på baksidan av akvariet för att det skall bli riktigt snyggt? Tipset jag har fått är att sätta en skrynklig svart sopsäck på baksidan. Jag är lite orolig att sopsäcken skall reflekteras i ljuset och upplevas som onaturligt.

    Mycket tacksam för tips i denna fråga
    Må väl
    /Gabbe
  • fiend
    Användare
    • september 2003
    • 272

    #2
    citat:Ursprungligen skickat av coarex
    Jag är lite orolig att sopsäcken skall reflekteras i ljuset och upplevas som onaturligt.
    Jag hade en svart säck som bakgrund till mitt akvarie och det reflekterades en hel del =/
    Lösning: Spraymålade med en granitfärg från närmsta varuhus
    Köp nån mattsvart/mörkgrå/granitfärg på spray och kör ett varv så det täcker, låt torka och sen kan du hänga dit den igen =)

    Mvh Fredrik
    http://www.fiend.nu - min egen sida
    http://www.umea.akvarieforening.se - Umeå akvarieförening

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      #3
      Enkla lösningen: Måla akvariets utsida med en svart matt färg.
      LIte krångligare lösning: KLadda i svart silikon i mellanrummen inne i akvariet och innan silikonen hunnit torka pudrar du i torv, vilken ju har ungefär samma färg som modulerna.
      Ciklidhälsningar
      KJell

      Kommentar

      • Niklas Olsson
        Användare
        • februari 2003
        • 1156

        #4
        Finns det risk att fiskarna nopprar bort torven med tiden?
        //Niklas

        www.nofoto.se
        Nofoto på Facebook
        ____________________________________

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • april 2002
          • 4619

          #5
          Man använder finpudrad torv som man pressar in i silikonen med hjälp av en pensel - det kommer alltså att sitta i silikonen och blir lika lätt att ta bort som silikonen.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

          Kommentar

          • ettex

            #6
            ta en modul och karva bitar från den som du sätter i mellanutrynnena, stobys på 1900 liter är snyggt, värt att titta på om man säger så.....en modul för att ta bort utrymmena mellan modulerna förhöjer skönheten och gör det heltäckande...bara det akvariet plus hans hörnkar är värt en resa....

            Kommentar

            • coarex
              Användare
              • mars 2004
              • 14

              #7
              Hej igen

              Tack för alla tipsen, skönt att det finns hjälpsamma människor i denna snårskog Jag skall försöka att karva ut bitar från en modul och placera dessa mellan de andra modulerna. Har någon några bilder på ett kar med denna lösningen?

              Jag lovar att återkomma med info och bild på resultatet.
              Må väl
              /Gabbe

              Kommentar

              Arbetssätt...