Bästa algätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perfetto
    Användare
    • maj 2011
    • 124

    #16
    Ohotad vinnare är ju helt klart Black Molly som - till skillnad från andra "algätare" - äter nästan alla sorters alger.

    Malar och siameser äter visserligen alger, men inte alla sorter och inte som vuxna individer. Det är främst som juveniler de är hungriga på den maten.

    Black Molly´s betar konstant på både stenar och rötter och äter fler sorters alger OCH som vuxna individer dessutom : )

    Kommentar

    • affealien
      Användare
      • januari 2012
      • 1157

      #17
      Då säger jag Fei Feng som dessutom blir biotop riktig i ett SA kar utan att behöva bräckvatten.

      Annars hittade du en riktigt gammal och fin tråd.
      Mvh
      //Alf

      Kommentar

      • Perfetto
        Användare
        • maj 2011
        • 124

        #18
        Ursprungligen postat av affealien
        Då säger jag Fei Feng som dessutom blir biotop riktig i ett SA kar utan att behöva bräckvatten.

        Annars hittade du en riktigt gammal och fin tråd.
        - Ja, det är en intressant tråd, helt klart. I synnerhet som så många fortfarande hyllar malar och siameser trots att de inte är några vidare algätare annat än som yngel ; )

        Men du...Fei Feng:en - tar den tofsalger egentligen?

        Kommentar

        • affealien
          Användare
          • januari 2012
          • 1157

          #19
          Ursprungligen postat av Perfetto
          - Ja, det är en intressant tråd, helt klart. I synnerhet som så många fortfarande hyllar malar och siameser trots att de inte är några vidare algätare annat än som yngel ; )

          Men du...Fei Feng:en - tar den tofsalger egentligen?
          Ska jag vara helt ärlig har jag ingen egen erfarenhet av dem men 2st bekanta i akvarieföreningen som rekommenderade dem när jag sa att jag hade problem med toffsalger. Tyvärr är de alltid slut när jag beställer fisk så har aldrig fått tag i någon själv.
          Största problemet med dem är ju storleken eftersom de blir runt 30cm och växer ganska snabbt också.

          Men frågan är vilken som är det bästa algätaren som vuxen. Som sagt så blir ancistrus och siameser rätt sega när de blir stora.
          Mvh
          //Alf

          Kommentar

          Arbetssätt...