nu har de kommit :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    #16
    jag tittar på dem hela tiden så jag ska ha koll på det. nu verkar det som texas börjar bli lite modligare men det är stor skilland på färg mellan de tre olika individerna. jag ska ta mer o bättre kort när jag gjort vattenbyte för nu är det lite brunt att de relativt nya rötterna.

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #17
      testade ta några fler bilder de är inte hundra. lite oskärpa osv men alltid nåt.

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        #18
        Grymma macrofoton! =)
        De där röd texas var ju klart intressanta, det är nästan lite labiatus över dem då de har så där gul gasfärg och lite svarta fläckar kring munnen. Är röd texas en naturligt förekommande variant eller är den helt och hållet "fabrikstillverkad"?
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • januari 2003
          • 2437

          #19
          el fabrico!

          ser helknas ut rödtexas
          fish r friend

          Kommentar

          • Johan
            Användare
            • augusti 2002
            • 3029

            #20
            bilderna är tyvär inte helt sanna ifärgerna de är faktist rödare än på korten men inte så himla mycket men ändå rödare

            Kommentar

            • M.A

              #21
              Jag antar att fiskarna kommer från Amazon, jag skickade ett mejl och undrade om han kunde skicka bilder på sina röda Texas, han hänvisade bara till bilden på hemsidan som jag vet inte är på hans fiskar.

              Berätta gärna om dom blir så fina eller om han bara försöker lura folk med bilden han har.


              //Marcus

              Kommentar

              • Johan
                Användare
                • augusti 2002
                • 3029

                #22
                bilderna som jag har är från mina som jag köpt från amazon. jag frågade oxå efter bilder men han sa att han inte hade några o att de är väldigt lika de som finns ´på bilden. jag hoppas att mina kommer bli mer röda annars är det lite av ett fiasko

                Kommentar

                • M.A

                  #23
                  Det känns ju lite som att luras om han jämför med den bilden och fiskarna inte blir i närheten lika fina, hoppas dom blir fina

                  //Marcus

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    #24
                    Såg just att planteimporten har en del festlig fisk. Kolla deras lagerlista på www.planteimporten.dk
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • Daniel Odell
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 2437

                      #25
                      P. polleni .. men annars vare rätt tråkigt?

                      handlar ju såklart om tycke å smak men undrar om ja missat nått speciellt du tänkte på Ola?
                      fish r friend

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        #26
                        Njä, men de har ju en del mellanamerikaner vilket namnet på affären inte direkt antyder. 20 spänn för eldbuk med fångstlokal är ju det som jag fastnade för (och orsaken till att det har med den här tråden att göra) och sedan hade de ju t ex labiatus och maculicauda.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • Mattias Andersson
                          Användare
                          • september 2003
                          • 788

                          #27
                          kan ju säga det att jag tog en vända ner dit förra lördagen när jag såg dessa arter på listan.
                          När jag kom ner så fanns ingen av arterna som jag var ute efter:labiatus, oscar, carpinte, salvini, eldbukar eller viejor såg jag inte en skymt av och att dom sen har kvar annonsen om Aequidens sp. "JENARO HERRERA" F1 när jag köpte dom sista för mer än en vecka sen e ju inte riktigt schyst....

                          Kan ju även nämna att exakt samma lista fast utan discusen fanns uppe när vi i akvarie föreningen va nere den 24/1, ingen av ovanstående arter fanns hemma då heller.

                          Det enda svar jag fick var att dom måste ha sålt dom dagen innan....

                          Kommentar

                          Arbetssätt...