Silikon och färg i akvarierummet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    Silikon och färg i akvarierummet?

    Bar akvarier i 14 timmar igår! Känns i kroppen!!

    Jag undrar om man kan hålla på med silikon och färg i akvarierummet när man har akvarier igång? Silikon borde väl vara ok tycker jag, det är ju inte giftigt, men täckfärg (som man målar på glas med) är nog inte helt bra, eller? Blir själv lite snurrig. Nån som har erfarenheter av detta? Känner en hel del som röker friskt i sina akvarierum och fiskarna verkar inte ta skada...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #2
    Då har du äntligen kommit in i lokalen nu då. Grattis! Jag målade på friskt med alla möjliga färger i mitt pyttelilla rum men jag kunde ha dörren öppen och hade inte flyttat dit mina Troffar. Det var inga fiskar som tog skada men det är givetvis inte någon direkt hit.

    Det känns inte helt otänkbart att det skulle kunna vara betydligt värre om man kör karen med luftpump som drar sin luft från det rum i vilket det målas. Det borde innebära att luften pumpas rakt ner i vattnet. Alla mina kar gick vid det tillfället på powerheads så just den biten var inget problem för mig.

    Hoppas snart på ditt bidrag till The Cichlid Room Tour.


    mvh,
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • Emil Martinsson
      Användare
      • november 2003
      • 167

      #3
      Stod för några dagar sedan med huvudet nere i en burk och "silikonade" för fulla muggar, ju mer jag höll på destå roligare blev det, ångorna från siliconet är nog inte helt nyttiga misstänker jag. Om du har luftpumpar skall du nog va lite försiktig, och vädra gärna om du har möjlighet.
      Emil
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=141499

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Hagblom, du kan räkna med ett fett bidrag på din sajt inom kort! Tycker det är otroligt kul att du har en sån funktion/tour. Det är mycket inspirerande!

        Silikonet är ättiksbaserat och jag tror det borde vara ofarligt. Däremot skall jag nog måla klart innan jag dra dit fisk, det fixar jag nog idag!
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        Arbetssätt...