Tuffa akvarium !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hank
    Användare
    • april 2002
    • 1321

    #16
    citat:Vilka möjligheter anser du att han har med ett sådant kar då, Hank?
    Klipp/stenbiotop.....
    Tycker bara att det ser onaturligt ut med en massa växer i ett malawi-
    kar. Fiskarna "försvinner"....
    Är jag FÖRDOMSFULL för att jag ha en åsikt?
    Vet inte jag själv vad jag tycker är snyggt?
    /#378 Hank
    Zoonen:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

    NCS medlemsbilder:
    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      #17
      Håller med Hank...mindre växter skulle skapa förutsättninga för privat snorkeltur
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #18
        citat:Är jag FÖRDOMSFULL för att jag ha en åsikt?
        Vet inte jag själv vad jag tycker är snyggt?
        Klart du vet själv vad du tycker är snyggt...ursäkta om det jag skrev kunde missförstås. Det var aldrig det som jag ifrågasatte utan just denna fördom om hur ett Malawi- och Tanganyika akvarium skall se ut...

        Det jag menade var att det är en nästintill tabu sak att ha växter i ett Malawi eller Tanganyika akvarium. Jag tycker inte heller om när det ser ut som Sydamerikanskt biotop och sedan ser man Malawi där. Det känns fel och stämmer heller inte överens med biotopen i sjön. Men detta akvarium har endast en eller ett fåtal olika växtarter och det gör det mer accepterbart för mig. Det finns trots allt växtlighet i Malawisjön...

        citat:Tycker bara att det ser onaturligt ut med en massa växer i ett malawi-
        kar. Fiskarna "försvinner"....
        Instämmer...men med begränsade partier med Vallisneria, Javaormbunke och Anubias i lagom mängd kan man göra ett Malawi- eller ett Tanganyika akvarium snyggare. Klipp- och stenbiotop kan oxå vara väldigt snyggt.

        Om man väljer att tycka något öppet så får man räkna med att någon tycker annorlunda eller ifrågasätter...
        Det behöver inte alltid menas att någon har fel.

        Kommentar

        • FI
          Användare
          • augusti 2002
          • 3743

          #19
          Jag måste nog säga att jag tycker det är inrett som ett klassiskt sydamerika-akvarium, faktiskt ganska likt de inredningar jag själv har haft, ett gäng spretiga rötter, ett fåtal stenar och en hel del växter. Hur som helst så är det ju en smaksak vad man tycker är fint, alla kör ju inte stenhårt på att karen ska vara biotopriktigt inredda, en del vill bara ha ett vackert akvarium. Inget fel med det så länge fiskarna trivs.

          Mvh Fredrik Isaksson
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            #20
            ...för i malawisjön är det vanligt med murar av staplad sten som i Hanks akvarie
            fish r friend

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • mars 2003
              • 3740

              #21
              citat:Ursprungligen skickat av FI

              Jag måste nog säga att jag tycker det är inrett som ett klassiskt sydamerika-akvarium, faktiskt ganska likt de inredningar jag själv har haft, ett gäng spretiga rötter, ett fåtal stenar och en hel del växter. Hur som helst så är det ju en smaksak vad man tycker är fint, alla kör ju inte stenhårt på att karen ska vara biotopriktigt inredda, en del vill bara ha ett vackert akvarium. Inget fel med det så länge fiskarna trivs.
              Nej precis, å värsta fall är det bara å byta fisk till SA
              Anders L

              Kommentar

              • Hank
                Användare
                • april 2002
                • 1321

                #22
                citat:...för i malawisjön är det vanligt med murar av staplad sten som i Hanks akvarie
                ....eller hur....
                /#378 Hank
                Zoonen:
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                NCS medlemsbilder:
                http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 3368

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av FI

                  Jag måste nog säga att jag tycker det är inrett som ett klassiskt sydamerika-akvarium, faktiskt ganska likt de inredningar jag själv har haft, ett gäng spretiga rötter, ett fåtal stenar och en hel del växter. Hur som helst så är det ju en smaksak vad man tycker är fint, alla kör ju inte stenhårt på att karen ska vara biotopriktigt inredda, en del vill bara ha ett vackert akvarium. Inget fel med det så länge fiskarna trivs.

                  Mvh Fredrik Isaksson
                  Precis som du säger Fredrik så är det inrett som ett klassikt sydamerika kar. Och vad jag kunde läsa mig till när jag läsate om karet så hade det just varit sydamerikaner i det en gång i tiden.

                  Lite intressant läsning:
                  Denna webbplats är till salu! duboisi.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, duboisi.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...