Kallt i rummet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Olsson
    Användare
    • september 2003
    • 328

    Kallt i rummet

    Hejsan!

    Inom kort skall det bytas fönster i min lght och jag blir lite orolig för temperaturen i akvariet. Jag har en 300w doppvärmare i nu och akvariet är på 300l och jag undrar om det kommer att orka hålla temperaturen på vattnet uppe. Förmodligen kommer det att bli rejält kallt i rummet under den tid de håller på att byta fönstrena! Det är ju inte direkt varmt ute...

    Min plan är att täcka över akvariet med några filtar/handdukar och låta belysningen vara på liksom pumpar och värmare. Jag har ingen möjlighet att vara hemma vid tillfället.

    Någon som har erfarenheter eller tips om hur man bäst går tillväga?!
    MVH Mattias

  • Mohlin
    Användare
    • maj 2002
    • 139

    #2
    Tror inte du ska bekymra dig. Det kan ju inte ta flera veckor att skifta fönster precis. Borde räcka med nån timme per fönster. Eller är du "evakuerad"?

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • maj 2002
      • 736

      #3
      Om du täcker över akvariet för mycket får du ingen eller dålig syresättning av vattnet så det är ingen höjdare. Jag tror som Mohlin att du inte behöver vara orolig. Jag har en 300-wattare i mitt 720 och den har inga som helst problem att hålla värmen trots att burken står i källaren (som är lite svalare).

      Kommentar

      Arbetssätt...