Dither/Target fish till Cryptoheros nigrofasciatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gwendly
    Användare
    • december 2003
    • 374

    Dither/Target fish till Cryptoheros nigrofasciatus

    Startade upp mitt 30 gallon / 112L akvarium för att kunna odla en del arter och jag började med Cryptoheros nigrofasciatus eftersom jag har minnen sen när jag var liten om hur lätt den var att odla.

    Så jag köpte 2:2 (för att få fram ett par) vuxna exemplar som nu residerar i akvariet. Jag kan inte minnas om jag använde någon form utav target fish i det karet som jag odlade dem i min ungdom eller inte, men efter att ha studerat dem i ett par dagar så börjar jag nästan på att fundera på om jag inte borde köra med någon typ av levnadsfödare så att convictanarna ska kunna puckla på dem istället för varandra, eller är jag bara överbeskyddande?
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    #2
    Jag tycker du ska satsa på ett större akvarium till dom. Tror inte levandefödare hjälper speciellt länge...

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • sundelin
      Användare
      • oktober 2003
      • 234

      #3
      Har själv ett akvarium fullt med convicts ioförsig 3ggr så stort men även många fler av arten och jag kan bara säga att jag tycker dom är hyffsat lugna med varandra, vist är det lite gnabb men mest är det bara ett spel, dom spänner sig lite gör lite närmanden men nått riktigt bråk blir det aldrig...

      Kommentar

      Arbetssätt...