Bygga ställning till lokal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    Bygga ställning till lokal

    Hej!

    Håller just nu på att skissa lite på olika alternativ till ställningar som ska bära upp mina 150cm kar. Träställningar är uteslutet, eftersom jag inte litar riktigt på min egen förmåga att få allting i våg. Har byggt en del mindre ställningar av metallben till lagerhyllor. Nu undrar jag om ni har några förslag? Har fått tips om att bygga med lecablock som gavlar och karen vilandes på järnrör. Svetsa kan jag inte, så det är också uteslutet. Känns som att det får bli modifierade pallställ, men det kostar ju en hel del. Ställningen/arna ska vara till minst två kar i höjd och två i bredd, karen är 150cm långa.

    Några tips eller ideér?

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Har du fått tag i några mer 375 liters kar björn ??
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Mia L
      Användare
      • april 2002
      • 83

      #3
      Hej
      Jag håller också på att leta ställnig. Det ska vara till 2 st 540 liters som ska stå ovanpå varandra. Jag har tittat i en katalog som heter Orderinvest. De har olika ställningar men framför allt sådana som håller för tyngden. Exakt kostnad vet jag inte ännu då de håller på att räkna på offerten men det är klart intressant. Jag bifogar länk så får du se om du är intresserad. Hoppas att fler svarar så att man kan få flera tips.



      Hälsn
      Mia
      Mia L

      Kommentar

      • Björn
        Användare
        • april 2002
        • 787

        #4
        Jag vet att det finns fler än jag och Mia som någongång haft detta "problem". Hur har ni andra löst det? Ni som har svetsade ställningar, kan ni rekommendera någon prisvärd firma? Eller har ni svetsat själva? Nån som vill hjälpa mej svetsa? =)

        Mvh
        Björn
        fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

        Kommentar

        • sundelin
          Användare
          • oktober 2003
          • 234

          #5
          Finns det ingen gymnasie skola med industri inriktning i närheten? där brukar man kunna få sådana arbeten gjorda med endast material kostnaden.....

          Kommentar

          • Fredrik H.
            Användare
            • april 2002
            • 1884

            #6
            Björn: Svara snällt på Cutekids fråga så kanske det händer något. Jag tror mig veta att han både bor i Lund, vet vem du är samt är utbildad svetsare...

            mvh,
            Fredrik H.
            Gratis konto på: www.cichlidtube.com
            www.cichlidgallery.org
            www.tropheini.com

            Kommentar

            • olaJ
              Användare
              • augusti 2003
              • 584

              #7
              Björn: Många av oss andra i Ciklidvännerna brukar anlita "Sme´n" i Åkarp (Kent Edwardsson), har för mig att vi brukar betala 1000-1500:- för en mycket proffsigt svetsad ställning till kar som är 150 cm långa, du kan få hans nummer om du vill.

              En grej till Björn.........väntar på din anmälan till onsdagens årsmöte med Ciklidvännerna......kommer du? Hur ställer du dig till Tysklandsresan?

              Ola
              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • april 2002
                • 9579

                #8
                Ställningarna som Ola nämner kan se ut så här;


                Jag håller precis på att ta in priser på att få svetsat en ställning. Om det är fler i trakten som ska ha ställningar kan vi kanske pressa priset.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Björn
                  Användare
                  • april 2002
                  • 787

                  #9
                  Ola, jag har skickat två sms till det numret som stod i kallelsen, men dom kom kanske inte fram. Jag kan inte komma på mötet, måste jobba trots att jag egentligen är ledig. Tysklandsresan är ju helt klart intressant, men troligen blir det svårt för mej att få loss både tid och pengar. Men naturligtvis ska jag göra allt som står i min makt för att kunna åka med.

                  Mvh
                  Björn
                  fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • augusti 2003
                    • 584

                    #10
                    Ok Björn, Pigge får ta på sig det misstaget med mobilnumret, jag har inte haft det numret på 3 år nu......men han är ju som du kanske märkt inte så snabb... :-).......så jag antecknar dig för ett kanske på resan...
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    Arbetssätt...