Utblås bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danneb
    Användare
    • december 2003
    • 61

    Utblås bakgrund?

    Har ett eheim 2028 1050l/h och en cirkulationspump på 1000l/h.
    Hur tycker ni att jag ska placera dessa i ett 540 liters kar.
    Vill helst ha allt på samma ställe men kan även tänka mig att placera cirkulattionspumpen på andra sidan.
  • Ralph
    Användare
    • maj 2002
    • 736

    #2
    Varför inte gå till en akvarieaffär och titta hur de har löst det? Om du vill ha "allt på samma ställe" är det väl bara att ställa dem bredvid varandra i ena hörnet, men jag skulle nog ha en i vardera bakre hörnen (helst bakom en btn-bakgrund ).

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • maj 2002
      • 736

      #3
      Hmm... ser att jag uttryckte mig lite kasst/kort. Nog för att man kan ha ett ytterfilter stående i akvariet, men det kanske inte är att rekommendera.

      Hursomhelst så tror jag ändå att du förstår vad jag menar. Jag har själv ett 2226-filter + en Aquabee UP2000 i ett 375 där jag har Aquabeen i ena hörnet medan 2226:an pumpar ut i andra änden av burken.

      Kommentar

      • Niclas Larsson
        Användare
        • januari 2004
        • 546

        #4
        Jag håller på att montera en ehiem 1250 bakom en BTN bakgrund i ett nytt 720 har även en eheim 2260. NU vet jag ej om jag skall ta in vatten till 2260:n bakom bakgrunden är lite rädd att det kan bli lite låg vatten nivå bakom bakgrunden eftersom min 1250 skall arbeta med filter kuber där bakom.
        (jag har monterat 2 50 mm raster i bakgrunden)
        Är det bättre att ta vattten igen bakgrunden till 2260:n ? Vill helst inte använda den vanliga intagsslangen och strilröret inbillar mig att det blir bättre cirkulation med rakt utblås..

        Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

        Kommentar

        • danneb
          Användare
          • december 2003
          • 61

          #5
          Jag är snart klar med en frigolitbakgrund. Det blir kammare i båda hörnen. Filtret och värmarna på en sida och pumpen på den andra. Ville helst ha rubbet på sida bara för enkelhetens skull.

          Kommentar

          Arbetssätt...