Billiga akvarium var?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dontomase

    Billiga akvarium var?

    Jag är på jakt efter en ny burk då min nuvarande är för låg.

    Har finkammat beg marknaden men inte hittat nåt som passat mig.

    Så nu undrar jag var kan man köpa billigast kar, det krav jag har är att det ska vara minst 60 cm högt, och nånstans kring 300 l.

    Är det nån som har nåt tips?
  • Sub
    Användare
    • november 2003
    • 51

    #2
    Patrik på PWSS har bra priser men en burk med den höjden mindre än 540l vet jag inte om han har.

    [http://www.pwss.nu]
    Sub

    Kommentar

    • Karon
      Användare
      • april 2002
      • 880

      #3

      Billigt, tja, 62 högt i alla fall.

      Kommentar

      • dontomase

        #4
        Japp det fanns en hel del iaf, och han hade väldigt bra priser om man jämför med den lokala handlaren.

        Om vi fortsätter på tråden var finns det billigast pumpar, har pump just nu men den ska upgraderas den med, Tyskland kanske?

        Finns det inte någon site typ pricerunner för akvarietillbehör?

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #5
          http://www.aquaristic.net kanon billiga pumpar och andra tillbehör!

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            ...eller www.aquaristikshop.com som jag numera använder mig av.

            Kommentar

            • erik_ericsson

              #7
              Jag hittade en sida som listar olika hemsidor där man kan köpa billiga akvarium på nätet.

              Kommentar

              • Crenicichla
                Användare
                • november 2006
                • 1055

                #8
                Hr för mig att kent i Nol har de billigaste karen i sverige? eller i alla fall bland de billigaste...





                Ursprungligen postat av dontomase
                Jag är på jakt efter en ny burk då min nuvarande är för låg.

                Har finkammat beg marknaden men inte hittat nåt som passat mig.

                Så nu undrar jag var kan man köpa billigast kar, det krav jag har är att det ska vara minst 60 cm högt, och nånstans kring 300 l.

                Är det nån som har nåt tips?
                MVH

                Kristofer

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #9
                  Ursprungligen postat av Crenicichla
                  Hr för mig att kent i Nol har de billigaste karen i sverige? eller i alla fall bland de billigaste...

                  www.ciklidhobby.com
                  Håller verkligen med om att Kent har förträffligt låga priser och enligt honom ligger de på smärtgränsen. Det är faktiskt svårt att hitta billigare på beg marknaden.

                  Ofta får man med tillbehör och annat när man köper ett beg akvarium, men det medför även risker och slitage. Risken är att man inte vet hur akvariets silikonfogar är i skick och hur länge akvariet varit igång. Slitage på glas kan ge oönskade repor.

                  Ett helt nytt akvarium behöver man skaffa tillbehör som t ex lysrörsramp och täckglas samt pumpar. Kanske t o m benställning, men å andra sidan har man ett akvarium med nya silikonfogar och inga repor på glasen.

                  Jag köpte mitt 540L akvarium för 300kr, vilket får anses som vrakpris...men då åkte jag ca 35 mil för att hämta det samt att jag förstärkte silikonfogarna runt om. Akvariet har repor som syns men jag bryr mig inte så mycket om det.
                  Nästa 540L som jag kommer att investera i köper jag nog från Kent då priset är riktigt lågt samt att man får ett akvarium med garanti och i toppskick.

                  Kommentar

                  • tege
                    Användare
                    • februari 2005
                    • 2753

                    #10
                    Visst är det bra med billigt, men varför jaga priser på akvarium som man kanske ska ha i 15-20 år.

                    Kanske är dom dyraste billigast i längden.
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      Ursprungligen postat av tege
                      Visst är det bra med billigt, men varför jaga priser på akvarium som man kanske ska ha i 15-20 år.

                      Kanske är dom dyraste billigast i längden.
                      Budget? Man kanske har en vilja att ha ett akvarium med ciklider eller andra fiskarter men att privatekonomin är begränsad för större utsvängningar. Det är många inom hobbyn som spenderar tusenlappar på diverse "onödiga" saker som är rena lyxen medans andra får jobba med DIY projekt för att få liknande upplevelse. Man har alla olika utgångslägen.

                      Jag är begränsad pga att jag är ensamstående pappa med en normallön men försöker ändå hitta lösningar att få de saker i livet som jag önskar. Ibland är det hur tufft som helst att få saker att gå ihop och ibland har man lite över...så är det med livet för många.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...