Regnbågssten - farligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robsun

    Regnbågssten - farligt?

    Hallå!
    Håller på och sätter upp ett akvarium (110 lit) och funderar på att lägga i två regnbågsstenar jag har liggande.. Läste nånstans att dessa är kalkhaltiga?! Påverkar 1.5 kg sten 110 liter Göteborgsvatten?! (Vattnet här är lätt surt har jag hört...)
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Det ska inte vara några kymmer, men frågan ju vad du ska ha i det ??
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Robsun

      #3
      Tja.. inte så många Tanganyikaciklider skulle jag tro.. mest labyrinter, platys och några "vanliga" ciklider...

      Pratade med "Tropisk akvariefiskimport" här i Göteborg som nästan rekommenderade mig att ha dom då vattnet här har hårdhet 2 eller nåt sånt så det skulle bli rätt bra balans med stenarna som buffert för pH fall...

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Kranvattnet är inte lätt surt i Göteborg utan snarare alkaliskt. Däremot är vattnet extremt mjukt vilket gör att det bara är bar att ha några kalkstenar i akvariet.
        Ciklidhälsningar
        Kjell

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

          Kranvattnet är inte lätt surt i Göteborg utan snarare alkaliskt. Däremot är vattnet extremt mjukt vilket gör att det bara är bar att ha några kalkstenar i akvariet.
          Ciklidhälsningar
          Kjell
          Botten blir ju helt klart bar med endast några kalkstenar i =)

          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Robsun

            #6
            Just det, miss av mig... Mjukt vatten... Hursomhelst ligger stenarna i nu tillsammans med tre rötter och växter så det ska väl bli bra balans tills fiskarna ska i nästa helg eller så..

            Tack för hjälpen allihopa!

            Kommentar

            Arbetssätt...