Behöver tips till "annorlunda" bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reepete1

    Behöver tips till "annorlunda" bakgrund

    Hej.

    Många av tipsen på hur man gör bra frigolit bakgrunder är riktigt bra, men jag skulle behöva lite tips och råd på hur jag ska gå tillväga för att bygga en snygg bakgrund för utvändigt bruk.

    Jag har ett nystartat 105L sällskaps akvarium (endast grus, växter och rötter än). Det kommer till att börja med inhysa "enklare" fiskarter som tex. svärdbärare, kardinaltetror osv.

    Orsaken till att jag vill sätta bakgrunden utvändigt är att jag vill inte offra utrymme inuti, och jag tycker att plancher inte ger tillräcklig djup känsla.

    Är det någon som har provat detta med lyckat resultat ?

    // Pontus
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Jag har provat med frigolitbakgrund bakom akvariet men tycker inte att det är något att rekommendera. Mycket av meningen med bakgrunden försvinner när man måste hålla bakrutan ren från alger och det inte går att dölja teknsik utrustning. Satsa hellre på ett djupade kar med bakgrunden i akvariet.
    Den bästa alternativet om man inte vill ha bakgrund i akvareit tycker jag är målad bakruta.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Morren
      Användare
      • juni 2003
      • 16

      #3
      Har själv funderat på att sätta en hel del bamburör inne i karet. Vet att du ville sätta utanpå, men med bambu så tar det inte så mycket plats och det bör bli snyggt om man sätter det lite "ojämt".

      Kommentar

      • Ola
        Användare
        • augusti 2002
        • 1232

        #4
        Bambi blir skit snyggt, Fixade det i min flickväns akvarie...

        Mvh Ola
        ola lindeberg

        Kommentar

        Arbetssätt...