Amputerad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sundelin
    Användare
    • oktober 2003
    • 234

    Amputerad?

    Undrar hur mycket av fenorna som växer ut igen? En av mina salvinis har tappat hela bakfenan bara ca 1mm kvar, eftersom det är den som är störst vill jag ju inte bara ta livet av den heller. Skadan har nog upp kommit när dom tagit yngel från zebrorna.
  • sundelin
    Användare
    • oktober 2003
    • 234

    #2
    Ingen som har tips? Fisken verkar vara i toppform även utan fenan, men man undrar ju om den kommer att växa ut igen, om inte är det väl bäst att avliva den med en gång....

    Kommentar

    • Micke_A
      NCS Medlem
      • januari 2003
      • 638

      #3
      Hej

      Den växer nog ut igen. Och gör den inte det, men fisken verkar må bra ändå, är pigg och så, så finns ju ingen större anledning att avliva den.

      MVH Micke
      MVH Micke

      "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • januari 2003
        • 2437

        #4
        nä precis, varför skall den avlivas bara för den har fått stjärtfenan avbiten om den i övrigt verkar må bra.
        fish r friend

        Kommentar

        • sundelin
          Användare
          • oktober 2003
          • 234

          #5
          Den ser ju ganska konstig ut utan fenan, sen vet jag ju inte om den lider heller... lär ju ha lite problem att följa dom andra när den blir större. Dom blir väl rätt aggresiva när dom blir större och den har väl säkert problem att hålla dom andra ifrån sig kan jag tro...

          Kommentar

          Arbetssätt...