Konstigt beteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    Konstigt beteende

    Jag har min Trimac (cichlasoma trimaculatum) i ett akvarium i datarummet. Detta gör att jag har väldigt mycket tid att studera honom

    Iallafall, han har konstiga ryckningar i fenorna, han liksom fäller/viker upp ryggfenan jättefort så det liksom "flipprar" om dem. Han skrubbar och kliar sig mer än de andra fiskarna i mina andra två kar. Och ibland skakar han fort i hela kroppen, liksom rycker med huvudet åt sidorna.

    Bör jag vara orolig eller medicinera mot något eller är det normalt beteende ... jag tror inte det men jag kan för mitt liv inte förstå vad det kan bero på.

    Alla tips och hjälp uppskattas.
    fish r friend
  • Mattias Olsson
    Användare
    • september 2003
    • 328

    #2
    Dock inte samma fisksort men...

    ...en av mina malawiciklider uppförde sig likadant som du beskrev när jag hade inhandlat honom, ingen av de andra var så skall sägas. Speciellt ryckte han med huvudet fram och tillbaka. Efter ett par veckor så hade den slutat helt och mår nu bra=)!

    Jag vet inte vad det var, misstänkte först att det kunde vara nåt skit i vattnet eller för hög nitrit-halt, konstigt PH etc. men alla de andra fiskarna visade inte de minsta tecken på samma sympton, inte ens de av samma art.

    Hursomhelst gav det sig efter ett tag så du kanske får samma tur som mig!

    Kommentar

    Arbetssätt...