Skötselråd om viltfångade scalarer...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johanlidman
    Användare
    • februari 2004
    • 118

    Skötselråd om viltfångade scalarer...

    Hej,
    är just på G och ska köpa viltfångade scalarer och skulle vilja ha lite råd om skötsel av dom. Dom jag ska köpa är peru-scalarer (kostar bara 90kr/st). Jag har odlat akvariefiskar i över 10års tid, senaste 2åren har jag enbart odlat akvarieodlade scalarer och haft som mest 10st par samtidigt,så jag är ingen nybörjare på scalarer precis.

    Mvh
    Johan Lidman
    Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarier
  • GoSatta
    Användare
    • februari 2003
    • 1686

    #2
    90:- det var ett ruggigt bra pris, har själv sex VF scalarer från tapaios och rent skötsel mässigt så kan jag itne se någon skilnad från vanliga odlade scalarer.

    Har du haft fisk i över 10 år ska det inte vara några problem det är igentligen bara att gratta till ett bra fisk val, VF scalarer slår dom odlade med hästlängder och det r underbart att få se deras beteende och att faktist få se att scalaren är en riktig rov fisk något som är rätt svårt å se hos odmmflesta odlade. (gisses vilken lång mening)

    PS.
    mina VF scalarer kan du se bilder på på min hemsida om du vill ww.gosatta.org
    DS.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • johanlidman
      Användare
      • februari 2004
      • 118

      #3
      Hej Gosatta,
      Tack för dina råd om VR scalarer. Jag har varit in på din hemsida och spanat, fina scalarer du har.

      Jag ska fara iväg och köpa scalarerna i imorgon, har ni mer tips så skriv på...jag suger åt mig all som en svamp...he he

      Mvh
      Johan Lidman
      Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarier

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • februari 2003
        • 1686

        #4