Corydoras sammen med discus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erling

    Corydoras sammen med discus?

    Jeg har et discus akvarium hvor jeg ønsker en stim med corydoras som matryddere. Jeg har 29 grader i vannet. Hvilke corydoras anbefales og trives i så varmt vann? Foreløpig har jeg 5 stk. sterbai. De trives forøvrig bra. Ønsker også andre arter.

    erling
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    #2
    Jag tycker att du skall skaffa fler sterbai. Det är snyggare med en sort så det inte ser ut att vara "fisksoppa" och så är sterbai dom som funkar bäst i varmt vatten.
    Jag tycker att sterbai är dom snyggaste dessutom, själv har jag 15-20 stycken, dom är rätt så roliga när dom stímmar tillsammans. Mina leker varje höst och en del överlever därav siffran 15-20, jag vet inte exakt hur många jag har.
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Jag har haft Metallpansarmal och Leopardpansarmal tillsammans med Discus och det fungerade bra. Jag håller med tropfrog i det råd som ges...det är nog att föredra att hålla sig till en art då det ser bättre ut och troligtvis också gynnar arten i akvariet att vara fler.

      Kommentar

      • Lejonmarie
        Användare
        • april 2003
        • 429

        #4
        Hej

        Jag håller med att sterbai är dom snyggaste!
        Själv har jag 4 stycken med min hantalr, liknar Discus i mcyket, (vatten, temprament osv)
        ;-) LejonMarie
        540L Vieja synspila
        500L Cichlasoma bocourti

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105551

        Kommentar

        Arbetssätt...