wanted:tropheus 2 "test"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Deelay: Vare sig du eller någon annan anser att det var en köpannons så har det faktiskt ingen betydelse då det är moderatorerna på ciklid.se som avgör vad som är rätt eller fel.

    Enligt mig var detta ett klart fall av köpesannons.

    Kommentar

    • klassisk ära
      Användare
      • juli 2003
      • 139

      #17
      Varför togs mitt uppenbart ironiska inlägg bort? Jag vill inte bli censurerad.

      Mikael

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #18
        Det kan ha berott på att det var meningslöst, hånande, obscent och naivt.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #19
          Du får acceptera att du blir cencurerad om du annonserar i forumet, ovasett om det är skrivet med ironi eller inte.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #20
            Varför blir det sånt liv för en liten löjlig annons?? Det är väl bara att berätta att annonser hör hemma i annonsavdelning och sen är det bra med det. Mats verkar ju vara ny på forumet och det kanske inte var bekant med det. Jag såg tyvärr inte denna berömda annons och vill heller inte uttala mig mer ifrågan mer. Tyckte det bara var lite synd om Mats som nu kanske ev "råkade" lägga in sin annaons fel.

            Hoppas förövrigt att du fortfarande känner dig välkommen här på forumet.

            MVH
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #21
              Cutekid:

              Jag har inte riktat min kritik mot spec "mats" direkt, men det finns rutinerade forummedlemmar som ifrågasätter det regelverk som finns på detta forum och därför är det en diskussion.

              Alla kan göra misstag...även jag.

              Kommentar

              • Cutekid
                Användare
                • januari 2003
                • 3368

                #22
                Jag riktar inte kritiken på dig tricella! Fattar bara inte hur en annons som hamnat fel, kan skapa sådant ståhej.
                Carl

                Besök petrochromis.com´s forum:

                http://petrochromis.com/phpbb3/

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • september 2002
                  • 5394

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av Tricella

                  Deelay: Vare sig du eller någon annan anser att det var en köpannons så har det faktiskt ingen betydelse då det är moderatorerna på ciklid.se som avgör vad som är rätt eller fel.

                  Ber så hemskt mycket om ursäkt för min klumpiga nyfikenhet.


                  citat:Ursprungligen skickat av Tricella


                  Enligt mig var detta ett klart fall av köpesannons.
                  Det är upp till moderatorerna att avgöra oavsett vad du tycker.
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #24
                    Hmm...jag gav bara min åsikt om att moderatorerna gjorde rätt. Självklart avgör de vad som skall ske på forumet och inte jag...det förstod jag för länge sedan. Hos andra verkar det dock mer olöst...

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      #25
                      Fast du gjorde det ganska klumpigt tycker jag.Först berättar du att min åsikt är totalt irrelevant sedan kommer du med din åsikt som då skulle vara av betydelse ?
                      Har vi infört någon tropheus rangordning ?Några får tycka andra inte...?

                      Sedan undrar jag över ditt sätt att svara på.....känns smått förvirrande då jag bad han som startat ämnet att publicera samma sak igen under annonser "köpes" för jag va nyfiken på vad han skrivit o då kommer ditt smått skumma inlägg som hadde en ganska otrevlig klang.
                      Ska jag vara ärlig så tycker jag att det du skrev inte ens har något med mitt inlägg o göra.

                      Du insåg ironin i mitt andra inlägg hoppas jag då jag citerade dig med ett svar till vad du själv skrivit?

                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        #26
                        deelay: Du läser tydligen vad du vill...och tolkar det efter eget omdöme...så då får det bli så.

                        Jag står inte högre i rang än någon annan på detta forum och jag vill sannerligen inte upplevas som det heller. Alla får uttrycka sin åsikt...men alla får också stå för den.

                        citat då kommer ditt smått skumma inlägg som hadde en ganska otrevlig klang.
                        Det var inte meningen att du skulle uppleva det så deelay. Det är bara tröttsamt att allt ska ifrågasättas i oändlighet trots att man skrivit under på att hålla sig till de regler som finns på forumet.

                        citatu insåg ironin i mitt andra inlägg hoppas jag då jag citerade dig med ett svar till vad du själv skrivit?
                        Se första raderna i detta inlägg.

                        P.s. Kanske har jag haft en otrevlig klang i inläggen, men det är verkligen inte personligt. Man kan ha meningsskiljaktigheter utan att det ska behöva innebära större saker än vad det egentligen handlar om. Jag har inga som helst problem med att få "pisk på fingrarna" om jag skrivit dumt...och jag har inga som helst problem att ge "pisk" heller. Glimten i ögat är svårt att se på internetforum...

                        Kommentar

                        • spec mats

                          #27
                          Hej,
                          Jag har tyvärr missat debatten som mitt inlägg har skapat (varit på
                          utlandsresa) nåväl jag har tydligen gått över en gräns i min formulering och det var inte min avsikt att på nått sätt bryta mot de regler som detta forum har. Jag skrev att jag är nyfiken på tropheus sp. "chiwa" pga att den anses vara den minsta sorten, vildfångade exemplar blir tydligen inte större än 8-9 cm och just detta tycker jag är positivt-sen efterlyste jag också yngel av tropheus red-varianter, och det var kanske det som ansågs fel!? Jag vill dock ha information ang. just "chiwa" och vill veta om den finns i sverige eller på importlistor-om den överhuvudtaget är känd bland odlare/importörer. Mats
                          (med förhoppning att detta inlägg får vara kvar)

                          Kommentar

                          • Henrik Dehlin
                            NCS Medlem
                            • september 2002
                            • 1913

                            #28
                            Som jag sa redan när han skrev sitt första inlägg...
                            Är det inte lite väll löjligt att ta bort den för det första var det inte alls som en annons!
                            Utan han fråga var man kunde få tag på dom,Och då kunde nån svara med ett affärsnamn t.ex "dom finns på Nisse anderssons ciklidbutik i kumla"
                            Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker det vore bra om man kunde få reda på vart det fanns lite ovanligare fiskar,

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #29
                              spec "mats": Din föregående "annons" såg inte ut som denna som du skriver nu. Du efterlyste någon som hade dessa och som du kunde köpa av pga att den är ovanlig/ny inom Tropheus.

                              Jag var en av dom som ansåg att det var en "köp och sälj"-annons mer än ett ämne syftat till diskussion som forumet är till för.

                              Kommentar

                              • spec mats

                                #30
                                Ok-det är uppfattat, nog om detta nu! jag förstår vad som var fel med min "annons", så locket på tack!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...