Pelvicachromis pulcher

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stibolt

    Pelvicachromis pulcher

    Heisan alle!

    Dette er så mit første indlæg. . Jeg er fra Danmark, men håber I alligevel vil hjælpe mig, og jeg skal forsøge at skrive så tydeligt som jeg kan.

    Jeg har et 180 liters akvarium i hvilken, jeg har fem Pelvicachromis pulcher (Kribensis) gående. Jeg håber at kunne få dem til at yngle og få unger. Er der nogen af Jer, der har erfaring med dette?
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #2
    Hej!

    du kommer inte ha några problem att få yngel i detta kar, troligen mer problem med för många yngel.

    se till att ha lite gömställen/lekgrottor typ blomkrukor eller delade kokosnötter men lagom ingångshål så fiskarna tar sig i inte större. fixa sen lätt torvfiltrerat vatten ph6-6,5 temp ca 26 för jämn yngelfördelning.

    prova detta så kommer du utan tvekan att ha massa yngel så småningom, möjligvis kan du plocka bort den 5:e fisken om det visar sig vara en hanne.
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • Stibolt

      #3
      Tak for svaret. Jeg tror, det er 2 hanner og 3 hunner, jeg har, men jeg er ikke helt sikker.

      Jeg har sat en halv kokosnød med et hul i ned i akvariet. Der er allerede en af cichliderne, der er flyttet ind i den.

      Kommentar

      Arbetssätt...