Copadichromis, Protomelas och Maingano?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #31
    Jag vet inte...men tveksamt om det är ens en cm/månad...det tror jag inte. Jag har dock haft en del problem med vattenkvaliten, men har fått ordning på det nu.

    Jag har också börjat ge med nygjord räkmix och det verkar hjälpa en hel del. Som det ser ut så har en räkmix ett "bäst före datum" och jag skulle tippa på att det ligger på ca 6 månader om inte tidigare.
    Då menar jag inte att det är otjänligt efter 6 månader, utan att många vitaminer och andra viktiga faktorer i fodret för tillväxt har mindre effekt. Detta är enbart spekulationer från min sida, men de känns berättigade.

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #32
      Hm jo så kan nog vara men att få dom att växa på räkmix är nog inte så lätt för det innehåller väll inte så mycke proteiner?
      Jag köra Sera Stage2 direkt på dom sedan smulat OSI foder efter ca 6veckor sen tänkte jag börja med räkmixen vid ca 5 cm för att vänja dom vid fodret sista månaden innan jag skeppar dom.
      Om du vill ha lite fart på uppväxten ska du nog köra lite annat än räkmixen skulle jag tro.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #33
        Jag har funderat på detta...

        Jag matar emellanåt med fryst cyclops och AN Cichlid Excel. Kanske skall jag vända på det och mata yngel med AN och alternera ibland med räkmixen och cyclops. Ser t o m vettigare ut nu när jag skriver detta...

        Kommentar

        Arbetssätt...