grön bågfensciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    Användare
    • december 2003
    • 84

    grön bågfensciklid

    Hej, la ut den här frågan på zoopet först men det vore ju dumt att inte be ciklidexperterna om hjälp.

    Har haft mitt par av grön bågfensciklid ett tag nu. Hannen har varit en elak typ men lugnat ned sig lite när han inte har några guppys att bita i svansen....
    Det skulle ju vara roligt om de lyckades leka men honan verkar måttligt intresserad av hanens uppvaktning. Finns det något knep som kan få henne på humör?
    De går i min sällskapsburk på 110 L. Där finns rätt mkt växter och två kokosnötsgrottor.
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Det är en väldigt intressant och vacker ciklid.

    Oftare vattenbyten kan ibland "trigga" till lek...annars tror jag nog att du kan låta paret sköta det själv.

    De jag hade var också lite tröga om man jämför t ex med Palettciklid...men snabbare om man jämför med Apistogramma...

    Ha inte för bråttom med dina fiskar...

    Kommentar

    • Morellen
      Användare
      • december 2003
      • 84

      #3
      tack! får försöka att inte vara så ivrig då... Men det hade ju varit lite spännande OM...

      Kommentar

      • Micke_A
        NCS Medlem
        • januari 2003
        • 638

        #4
        Hej

        Jag hade en hane och tre honor, och han lekte med alla tre med jämna mellanrum. Tack vare att jag hade mycket växter, så undgick han oftast honornas vrede, trots att akvariet bara var på 100 liter.

        MVH Micke
        MVH Micke

        "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

        Kommentar

        • matt.is
          Användare
          • september 2003
          • 386

          #5
          Mata en hel del med svarta mygglarver och gör vattenbyte som
          Tricella skriver så får du snart lek.

          Kommentar

          Arbetssätt...