Bok om sjukdomar på svenska??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikael33
    Användare
    • juli 2003
    • 69

    Bok om sjukdomar på svenska??

    Hej jag har för mig att det var någon i forumet som skrev att det har kommit ut en ny bok om akvariefisk sjukdomar.

    Någon som kommer ihåg vad den heter och vem som skrivit den?

    Mvh
    Mikael O
    450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

    112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #2
    Vad jag vet så finns det ingen bok om fisksjukdomar på svenska.
    Den bästa sjukdomsboken är på engelska - The new illustrated guide to fish diseses - och är skriven av Gerald Bassleers (denna bok var för övrigt med i NCS bonuserbjudande).
    De svenska böcker som innehåller en avdelning om fisksjukdomar är Akvariets Lexikon samt Back to Nature akvarieguide. Dessutom den nya BTN guide om malawiciklider.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • mikael33
      Användare
      • juli 2003
      • 69

      #3
      Tack för svaret Kjell.

      Skall införskaffa ett exemplar av den på engelska.

      Jag har för mig att det var någon som skrev att det har eller skall komma ut en ny bok på svenska men kan ej hitta i vilket forumet det var, men jag har nog drömt om det. =)

      Mvh
      Mikael O
      450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

      112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

      Kommentar

      Arbetssätt...