Sidkanalfläkt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #16
    Här är en länk, hoppas dina tyska kunspaer är bättre än mina, men jag har faktiskt handlat därifrån förra året tog lite tid men det var billigt.

    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • Lars Andersson
      NCS Medlem
      • oktober 2002
      • 601

      #17
      Hur stor sidkanalare skall man köpa? Jag har haft förr men jag kommer inte ihåg hur stor den var. Har tänkt att köpa en men vet inte hur stor jag skall köpa. Såg en på 750 W som drev mer än dubblet så mycket som jag har men kan man köpa en på 370W för det?
      Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

      Kommentar

      • Danny_C
        Användare
        • april 2003
        • 334

        #18
        Vad ska du ha den till?
        /danne

        Kommentar

        • Lars Andersson
          NCS Medlem
          • oktober 2002
          • 601

          #19
          Driva luftdrivna filter med i första hand.
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #20
            Jag har en äldre sidkanalare på 310w, den pumpar 56000l/h om jag minns rätt, och antalet akvarier den orkar driva vet jag inte men den har inte tagit stopp ännu, men det är jävligt många kar.

            det verkar ju som nyare pumpar, pumpar bättre än äldre oxå antalet l/h i förhållande till antal watt verkar ju nästan ha fördubblats.

            Men det beror ju på hur många kar du ska driva med pumpen men det får vara bra många för att du ska behöva den stora 750w, skulle tippa på att den fixar att driva över 200kar, den kostar ju lite i elström oxå ca 5000kr/år vid ca 80 öres totalkostnad för elen.

            det viktigaste med en sidkanlare verkar vara att den inte blir varm så att man skadar den, man ska ha kraftiga ledningar och bra förfilter, man bör oxå ha en kran för att släppa ut överskottsluft.
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Gotrek
              Användare
              • september 2003
              • 64

              #21
              Jag har hittat en billigare säljare i tyskland.

              Denna webbplats är till salu! zoocenter-tausz.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, zoocenter-tausz.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
              Patrik

              Kommentar

              Arbetssätt...