Snyggt och inte snyggt.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #16
    Jag tycker att fiskar som man lär sig att gilla blir snygga.

    mvh,
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • Fredrik H.
      Användare
      • april 2002
      • 1884

      #17
      Jag tycker att fiskar som man lär sig att gilla blir snygga.

      mvh,
      Fredrik H.
      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
      www.cichlidgallery.org
      www.tropheini.com

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #18
        Helt rätt! Fula fiskar som man kanske får av någon kompis som inte vill ha dem kan bli snygga efter ett tag. Som mina multisar till exempel.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Gäst

          #19
          Till Robin....

          Om du nu tyckte det var så onödigt och så av mig att skriva om en sån sak som vad man tyckte var snyggt, varför svarade du då och även fortsatt sedan på tråden ytterligare en gång till, borde du inte avstå dessa inlägg helt då istället....
          Undrar bara......

          Kommentar

          • Gäst

            #20
            Finns det ngn art som det redigt lyser blått om?
            Demasoni´n ser ju ut att vara väldigt stark i färgen, men finns det några flera som skulle kunna gå bra ihop med tex. Golden och kanske Chilumba också, jag har ju nu Chilumba och tycker hanen blir finare och finare, han har snyggt stuk också tycker jag när han "fäller ut" alla sina fenor.....

            Kommentar

            • Henrik Dehlin
              NCS Medlem
              • september 2002
              • 1913

              #21
              Jag tycker ett stort akvarium,med mycket sten i,bakgrund kan likagärna vara brun som en BTN MEN btn är givetvis forfarande snyggast!Man ska inte se några pumpar eller doppvärmare och inte heller någon blåfiltermatta sånt kan gömmas i bakgrund sen ska man ha få arter typ 2-3st och fin sand!..Det tycker jag är snyggast tyvärr måste jag säga att jag inte uppfyller det i alla mina akvarium ;(..

              En blå malawi är inte svårt att hitta!..Blå delfin och en fullt utfärgad Electra är muma =)..annars är saulosi.demasoni och maingano 3 otroligt snygga blå fiskar...

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • januari 2003
                • 4526

                #22
                Maria: Jag tror att du bara läste de översta inläggen från mig där jag är negativ till tråden...
                Om man senare går ner lite så ser man att jag ändå lägger mig i diskussionen?? Även fast jag tycker att det är lite onödigt att ha en sån här tråd betyder inte det att jag ifrågasätter dig på något sätt.
                Jag säger bara vad jag tycker i ämnet...inte att tråden är kass för det är den inte.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4594

                  #23
                  En firre som verkligen lyser blått är Sciaenochromis fryeri, vanligtvis kallad Ahli. Honan är ju inte i närheten, men hanens prakt uppväger det med råge.

                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #24
                    Instämmer med Tony...Ahli-hanen är fruktansvärt snyggt blå...och trots honans grådaskiga färg så är den väl värd att satsa på. Jag har funderat på denna firre ett antal ggr!

                    Kommentar

                    • malawi_voodoo
                      Användare
                      • juli 2002
                      • 790

                      #25
                      Copadichromis Azuerus
                      Protomelas taeniolatus

                      andra jättevackra blå malawi, jag tycker dessa är lättare att hålla vid liv än Ahli. Ahlihonor brukade dö som flugor för mej =(
                      /Glenn Wouda

                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #26
                        Robin:

                        Jag fattar inte varför du tycker denna tråden är onödig....
                        Man ska väl här få fråga och diskutera olika saker....?
                        Tyckte bara det kunde vara kul att få höra lite om vad andra här tycker är fint och inte.
                        Vad vill du själv att trådarna här ska innehålla, om jag får vara nyfiken?




                        Kommentar

                        • pleco
                          Användare
                          • april 2002
                          • 516

                          #27
                          Vad tycker ni om detta akvarium,snyggt?eller fisksoppa?
                          Nana4d sebuah agen toto slot yang sudah dikenal sejak lama di indonesia karena kemenangan jutaan rupiah pasti dibayar full dan syarat ketentuan berlaku hanya dengan bermodalkan minimal deposit 10ribu
                          ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            #28
                            Snyggt och mäktig...fisksoppa.

                            Jag tvivlar dock på att akvariet är så fullmatat med Malawis utan är "ganska" övertygad om att bilden är tagen vid speciellt tillfälle såsom matningstid...

                            Kommentar

                            • Danny_C
                              Användare
                              • april 2003
                              • 334

                              #29
                              Jävligt fult.
                              Tacka vet jag akvarier med lite fisk
                              /danne

                              Kommentar

                              • Sven W
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 157

                                #30
                                Själv har jag upptäckt att de fiskar jag köpt för att vara "nyttofiskar", typ siamesisk algätare, med tiden hör till de som jag tycker är snyggast och att fiskar som jag köpt för att de ser snygga ut på bild, t.ex. C afra, med tiden blivit rätt ointressanta.

                                Själv tycker jag för närvarande bäst om akvarier där man försökt sträva efter att skapa ett litet "ekosystem" där olika växter och fiskar har olika nischer.
                                /Sven

                                Kommentar

                                Arbetssätt...