semester

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bosse.J
    Användare
    • augusti 2003
    • 205

    semester

    HEJ, jag ska åka på lite solsemester i 3 veckor. Hur sällan kan man ge fiskarna mat?. Om farsan kommer hir var 3.e dag, räcker det?
    Bosse.J
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    #2
    En gång på hela tiden skulle nog räcka, men eftersom du har nån som sköter det så ett par tre ggr i veckan så klarar dom sig utmärkt.

    Mycket viktigare att göra klart för den som ska mata att inte övermata så att du får dåligt vatten!

    Mvh Jari

    Kommentar

    • jarinen
      Användare
      • april 2003
      • 1888

      #3
      En gång på hela tiden skulle nog räcka, men eftersom du har nån som sköter det så ett par tre ggr i veckan så klarar dom sig utmärkt.

      Mycket viktigare att göra klart för den som ska mata att inte övermata så att du får dåligt vatten!

      Mvh Jari

      Kommentar

      • Bosse.J
        Användare
        • augusti 2003
        • 205

        #4
        tackar för snabbt svar.. kanske lika bra att han ger en gång per vecka.. så det inte blir giftigt..
        Bosse.J

        Kommentar

        • Bosse.J
          Användare
          • augusti 2003
          • 205

          #5
          tackar för snabbt svar.. kanske lika bra att han ger en gång per vecka.. så det inte blir giftigt..
          Bosse.J

          Kommentar

          • Mikael W
            NCS Medlem
            • augusti 2002
            • 8598

            #6
            Hej
            Det beror ju även mycket på hur stora och hur mångafiskarna är, och även akvariets storlek. Det vore bra om Du kunde portionera käket så han inte kommer åt att ge för mycket.
            Går det att lära honom att hålla ett öga på filter och pumpar, att de går som de skall (självfallet kollar Du filtren innan Du åker så att de inte behöver rengöras när Du är borta) och att plocka ut ev. döda firrar?

            Lycka till och njut av solen.

            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

            Kommentar

            • Mikael W
              NCS Medlem
              • augusti 2002
              • 8598

              #7
              Hej
              Det beror ju även mycket på hur stora och hur mångafiskarna är, och även akvariets storlek. Det vore bra om Du kunde portionera käket så han inte kommer åt att ge för mycket.
              Går det att lära honom att hålla ett öga på filter och pumpar, att de går som de skall (självfallet kollar Du filtren innan Du åker så att de inte behöver rengöras när Du är borta) och att plocka ut ev. döda firrar?

              Lycka till och njut av solen.

              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

              Kommentar

              • Bosse.J
                Användare
                • augusti 2003
                • 205

                #8
                ja det ska nog ordna sig nu.. lägger små porttionsförpackningar i frysen.. gör rent allt innan jag åker.. sen är det thailand here we come..
                Bosse.J

                Kommentar

                • Bosse.J
                  Användare
                  • augusti 2003
                  • 205

                  #9
                  ja det ska nog ordna sig nu.. lägger små porttionsförpackningar i frysen.. gör rent allt innan jag åker.. sen är det thailand here we come..
                  Bosse.J

                  Kommentar

                  • Mrsonk
                    Användare
                    • december 2002
                    • 233

                    #10
                    Du kanske inte ska rengöra filter helt, då tar du ju väck bakteriekulturen.
                    Oscar Cederqvist
                    -----------------

                    Kommentar

                    • Mrsonk
                      Användare
                      • december 2002
                      • 233

                      #11
                      Du kanske inte ska rengöra filter helt, då tar du ju väck bakteriekulturen.
                      Oscar Cederqvist
                      -----------------

                      Kommentar

                      • Karon
                        Användare
                        • april 2002
                        • 880

                        #12
                        Gör man rent filtren i god tid innan avresan och byter vatten några dagar innan så att man hinner se om något skulle hända är det nog lugnt.
                        Du känner ingen i bekantskapskretsen som håller på med akvarier som skulle kunna hjälpa din far om något oväntat skulle inträffa med akvariet ?

                        Kommentar

                        • Karon
                          Användare
                          • april 2002
                          • 880

                          #13
                          Gör man rent filtren i god tid innan avresan och byter vatten några dagar innan så att man hinner se om något skulle hända är det nog lugnt.
                          Du känner ingen i bekantskapskretsen som håller på med akvarier som skulle kunna hjälpa din far om något oväntat skulle inträffa med akvariet ?

                          Kommentar

                          • Bosse.J
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 205

                            #14
                            Nej ingen gillar akvarium förutom jag. Dom tycker tvärtom att jaghar blivit jävligt tjatig om "fiskar hit å dit" sedan jag köåte akvariet i sommras. Men jag tror nog att allt ska ordna sig. MAnkan ju inte sluta med sitt "vanliga" liv för att man skaffat husdjur
                            Bosse
                            Bosse.J

                            Kommentar

                            • Bosse.J
                              Användare
                              • augusti 2003
                              • 205

                              #15
                              Nej ingen gillar akvarium förutom jag. Dom tycker tvärtom att jaghar blivit jävligt tjatig om "fiskar hit å dit" sedan jag köåte akvariet i sommras. Men jag tror nog att allt ska ordna sig. MAnkan ju inte sluta med sitt "vanliga" liv för att man skaffat husdjur
                              Bosse
                              Bosse.J

                              Kommentar

                              Arbetssätt...