Otur med doppvärmare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola
    Användare
    • augusti 2002
    • 1232

    Otur med doppvärmare?

    Hej,

    Har haft tetras doppväremare nu ett par år, För ett år sedan så fick flippa den ur och värmde upp malawikaret till ca 30grader. så jag köpte en ny (lika dan)

    Den gammla testade jag igen när jag fick fler och fler kar. Den fungerade bra till en början men nu värmer den knappt.

    Är det någon som har tips på bra doppvärmare som fungerar mer än en månad
    Vet att jäger är bra. Men vad är speciellt med jäger? Är det ett bra märke som har god kvalitet, har dom några special funktioner?

    Mvh Ola
    ola lindeberg
  • Stelin
    Användare
    • december 2002
    • 1339

    #2
    Jag provar för tillfället att köra utan värmare. I mitt 720 kar så har jag förutom två st ytterfilter även 2st innerfilter. Dessa innerfilter verkar generera tillräckligt med värme för att hålla temperaturen tillräckligt hög(för tillfället 25 grader). Så har du också innerfilter i ditt kar så kan du kanske också klara dig utan värmare.
    Angående Jäger så hade jag själv sådana för ett antal år sedan. Men då var jag faktiskt inte speciellt nöjd. Mest pga att reglaget för att ställa in värmen fastnade efter en tids användande(dom kan ju iofs ha fixat detta idag). Några "extra finesser" fanns inte, utan det är väl mer en värmare som är kända för sin goda kvalite. Jag har också använt värmare från Tetra och hos mig har dom fungerat bra.
    //Stefan Lindstedt

    Kommentar

    • Ola
      Användare
      • augusti 2002
      • 1232

      #3
      Har ett innerfilter och ett ytterfilter.
      Får se hur jag gör.

      Mvh Ola
      ola lindeberg

      Kommentar

      Arbetssätt...