Liten ciklid till 110l ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Youma
    Användare
    • december 2003
    • 43

    Liten ciklid till 110l ?

    Nu har jag äntligen fått igång ett litet akvarium i min studentetta.

    Har haft tangaikaciklider, och en mängd div sällskapsfisk i mina akvarier tidigare, men nu ska jag prova på fiskar som gärna bor i den andra änden av ph:skalan =)

    Egentligen skulle jag ha renodlat sydamerikanskt, men så kunde jag inte låta bli att ändå skaffa lite sebrafisk (de är så himla fina&roliga) och några japanska algräkor, så min ursrungliga plan sprack

    Akvariet har nu varit igång i två veckor, och fiskarna är glada (tjocksebran tvingar de små hansnörena att föja med henne till en fläck på botten,sen blir det en massa skaknde av)

    Men, jag skulle vilja hå nån liten dvärgciklid med litet harem också. Jag har kikat på några apistos, typ hongsloi, bitaeniata, nisenji,cacatuoides, och på fjärilsciklider (de är fina på bild, men alltid så bleka på affärn)

    Nu ska jag bara kolla att ph:n stämmer någotsånär, men vad ska jag köpa för fisk? i djuraffären här har de fjärilsciklid, och kakaduaciklid, men de ser lite ledsna ut.
    Och vad ska jag ha i mer? Tänkte ha två ancistrusar, och nån liten corydoras. Det kanske räcker så?
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 638

    #2
    Hej

    Allt hänger på hur stort akvariet är. Apistogramma ska man helst ha fler honor än hanar, så är akvariet under 100 liter så är nog ett fjärilsciklidpar lämpligare.

    MVH Micke
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

    Kommentar

    • Youma
      Användare
      • december 2003
      • 43

      #3
      Det står i rubriken att akvariet är 110 l. [:p]

      Kommentar

      Arbetssätt...