Aluställningens storlek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    Användare
    • april 2002
    • 314

    Aluställningens storlek?

    Hej experter,

    Har nu ställt upp mitt 310L-kar på aluställningen, Gjort "tassar" av ca 7 mm ekskiva som jag borrat ut med en dosborr efter tidigare tips.

    En fråga dock, köpte en begagnad aluställning som är fräsh och fin MEN jag är lite osäker på storleken. I längd är den perfeket (125cm) men i djup (avstånd mellan fram och bakruta) är den ca 1-2 cm för lång. Jag har centrerat akvariet på ställningen i djupled så nu är det ca 5mm av ställningen som "sticker ut" under fram- respektive baksida om ni förstår vad jag menar. Nu är det ju så att den aluram som akvariet har (zooline) så är det bara ca 5mm kontaktyta då resten är nedfasat. Jag tror att det bör funka men jag vill gärna höra era åsikter innan jag fyllar upp det helt. Dvs är detta normalt för ställningen? Kommer det att hålla, eller blir den felbelastad?

    Tacksam för snabbt svar.

    /Jonas
    540 (180x60x50) under uppbyggnad
    30L Nano under planering
    Drömmer om ett Nanorev
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #2
    Ta isär ställningen och såga av 1-2cm på alla tvärstag så slipper du oroa dig, annars så tror jag att det håller i alla fall, en annan variant kan ju vara att lägga en träskiva under akvariet.

    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    Arbetssätt...