Powerhead 802 - Plaströret!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonasaik
    Användare
    • oktober 2002
    • 57

    Powerhead 802 - Plaströret!?

    Hej

    Jag har en Powerhead 802:a med en tillkopplad filtermatta, med pumphuvudet får man med ett litet plaströr som man kan fästa vid utblåset för att få luftbubblor i vattenstrålen, vilket ser fräscht ut och kanske syresätter lite oxo? vad vet jag..

    Problemet är nu detta, första tiden gick allt finfint men nu verkar det som att pumpen inte orkar dra ner luft genom röret utan det bara bubblar upp lite-lite vatten i översta cm:n närmast pumpen och det kommer inga bubblor alls i vattenstrålen från huvudet.

    När jag blåser lite i röret funkar allt precis som vanligt!

    Vad göra!?

    Mvh
    Jonas
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Det där är ett ofta förekommande problem med Aquaclear´s pumphuvud. Det gröter helt enkelt igen sig ganska snabbt och behöver rengöras...du kan göra det med Topz...

    Kommentar

    • Jonasaik
      Användare
      • oktober 2002
      • 57

      #3
      Exakt vad är det som behöver rengöras? pumpen? slangen?

      Behöver jag skruva upp pumpen eller räcker det att peta där jag kommer åt som det är?

      TACK!

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Jag var tvungen att ta upp pumpen. Det är ingångshålet i pumphuvudet för slangen som behöver rengöras...inte själva slangen.

        Kommentar

        • Jonasaik
          Användare
          • oktober 2002
          • 57

          #5
          OK, det jag menade var att ta isär pumpen, men det behövs alltså inte, jag tar upp den och pillar lite med en tops i hålet bara? =)
          TACK

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Funkar inte det så måste du plocka isär så du kommer åt inifrån också...men det brukar funka för mig att gröta rent lite där.*S*

            Kommentar

            Arbetssätt...