Multispinosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maswa
    Användare
    • juni 2003
    • 52

    Multispinosa

    hej! jag undrar om någon har någon erfarenhet av denna eleganta firre? har hittat ett snyggt lekpar hos min lokala fiskhandlare. lite rent allmänt, typ akvarie storlek, kompisar, inredning,temprament osv
    mvh
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 638

    #2
    Hej

    Jag var i en affär igår, och såg en hane som var nästan helt röd. Mycket vacker, var sugen på att köpa den, och en hona, med ungefär samma färg, men jag köpte några andra i stället. Det vanliga är ju att de är grågula, så jag undrar hur den kunnat bli så röd.

    De funkar nog rätt bra i ett akvarium på minst 200 liter. De blir ca 15 cm tror jag, har åtminstone sett exemplar i ungefär den storleken. De är rätt så fredliga, och funkar nog bra med eldbukar, Archocentrus sajica, Geophagus, nyckelhålsciklider, scalarer och liknande fiskar. De leker öppet vad jag minns, och vill ha en sten, eller rot att lägga äggen på. Gömställen är alltid bra, och vad jag minns rörde de inte växterna.

    MVH Micke
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

    Kommentar

    • maswa
      Användare
      • juni 2003
      • 52

      #3
      tack för ditt svar Micke_A. åker och köper dom i morgon!!

      Kommentar

      • Pelle
        Användare
        • maj 2002
        • 387

        #4
        Har själv haft Multispinosa för många år sedan. Vad jag minns så behöver de ett ganska stort vegetabiliskt tillskott. Annars äter de upp vissa växter.
        Ge dom lite gröna ärtor eller liknande då och då!

        Mvh/ Per

        Kommentar

        • Pelle
          Användare
          • maj 2002
          • 387

          #5
          Har själv haft Multispinosa för många år sedan. Vad jag minns så behöver de ett ganska stort vegetabiliskt tillskott. Annars äter de upp vissa växter.
          Ge dom lite gröna ärtor eller liknande då och då!

          Mvh/ Per

          Kommentar

          Arbetssätt...