Geophagus Taeniopareius

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy J
    Användare
    • januari 2003
    • 28

    Geophagus Taeniopareius

    Hej köpte 5st av denna art igår, är det någon som har/haft denna och kan dela med sig av lite erfarenheter.
    Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv i universum är att ingen försökt kontakta oss.
  • preske
    Användare
    • september 2003
    • 77

    #2
    Köpte Du dem på leasing? Jag har nämligen några köpta som taenioparius, men det är klart fel artnamn. http://www.amazon-exotic-import.de/G...%20Tapajos.htm Är det så här de ser ut? Taenioparius har ett tydligt sträck lodrätt över ögat.

    F
    275L 1+2 C. Afra Likoma Red Top - 2+8 Lab. Golden. 1+2 Ps Kingsizei

    55L Scleromystax Barbatus 2+4

    Kommentar

    • Tommy J
      Användare
      • januari 2003
      • 28

      #3
      Hej japp det var på leasing i sumpan, har ej hunnit kolla så bra hur de ser ut hemma eftersom det har varit släckt i karet ett tag. De var ganska lika altifrons men skulle tydligen bli kopparfärgade över ryggen när de blir lite större.

      Mvh Tommy
      Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv i universum är att ingen försökt kontakta oss.

      Kommentar

      • preske
        Användare
        • september 2003
        • 77

        #4
        Måste säga att man blir lite förbannad att de inte ändrat artnamnet på Akvarieleasing. Jag har övertygat dem genom mail korrespondans att det inte är Taenioparius och de håller med och beklagar. Att de sen inte ändrar namnet utan säljer vidare tycker jag är oprofessionelt. Taenioparius skiljer sig ganska kraftigt och är dessutom en av de minsta Geophagus-arterna. Iofs är de Geophagus spec. Tapajos vackra så det räcker, men jag blir ändå lite irriterad. Jämför tidigare länk med denna bild: http://home.online.no/~tonemu/geo-taenio.html

        F.C.
        275L 1+2 C. Afra Likoma Red Top - 2+8 Lab. Golden. 1+2 Ps Kingsizei

        55L Scleromystax Barbatus 2+4

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #5
          Är det "orange head - tapajos" så finns en tråd här:
          Anders L

          Kommentar

          • Tommy J
            Användare
            • januari 2003
            • 28

            #6
            preske, när du har pratat med leasing vilken art säger de att det är?
            Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv i universum är att ingen försökt kontakta oss.

            Kommentar

            • preske
              Användare
              • september 2003
              • 77

              #7
              De vet inte. Men vi har kommit överens om att det inte är Taeniopareius, vilket bilden fint intygar om. Dessutom hade de en Aqualog-plansch aldeles brevid och jag påpekade att det inte stämde, men de påstod att Aqualog hade tagit fel... Det är nog en "Surinamensis", och jag tycker att "G. spec. Tapajos" är den bilden som verkligen stämmer överens med mina fiskar.

              F
              275L 1+2 C. Afra Likoma Red Top - 2+8 Lab. Golden. 1+2 Ps Kingsizei

              55L Scleromystax Barbatus 2+4

              Kommentar

              Arbetssätt...