Lek hos snäcklekarna i troffekaret.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • odilou
    Användare
    • april 2002
    • 308

    #16
    Cutekid,
    L. signatus är ingen "snäcklekare".

    PS. Jag håller med Maswa ang bilderna på dina båda förvaringskar.
    Bland det rötnaste jag sett.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      Odilou:

      citat:jag håller med Maswa. Bilderna på dina båda förvaringskar är bland det rötnaste jag sett.
      Ok...jag tänkte att maswa gjorde en engångsföreteelse, men så var tydligen inte fallet. Jag förstår inte att, trots rubriken, en del måste klanka ned på en annan persons val vid akvarie och inredning. Cutekid´s fiskar verkar trivas bra då han fått dessa att leka...jag tycker det räcker gott. Att kasta in sådana åsikter som inte har med ämnet att göra är enbart löjeväckande...

      Lägg ned skitsnacket och håll er till ämnet...och håll skiten för er själva!

      *Behandla andra så som ni själva vill bli behandlade*

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av odilou

        Cutekid,
        L. signatus är ingen "snäcklekare".

        PS. Jag håller med Maswa ang bilderna på dina båda förvaringskar.
        Bland det rötnaste jag sett.
        Vart faan fick du luft ifrån odilou???

        Nu blev jag förbannad på riktigt och är tvungen att ryta tillbaka oavsett om mitt inlägg kommer att raderas eller inte. Ingen säger nått om mina kar för de funkar utmärkt.

        Jag skall se till och fixa lite nya bilder på mina kar så håller du nog käften nästa gång.
        Om du hade läst tidigare inlägg så är bilderna på mina akvarium gamla och precis tagna när karen startades.

        Och vad det gäller signatusarna vet jag att de inte är några snäcklekare utan dygrävare. Men vem fasen har dybotten i sina kar? Kanske han som uttalade sig först?? Har du ens ngn bild på dina fiskar eller akvarium, du kanske inte vågar visa dem???

        Tack för stödet Fredrik och Tricella.
        Ang de fiskarna jag har, så finns de med under länken precis som du skrev Tricella.
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • odilou
          Användare
          • april 2002
          • 308

          #19
          Hej du arge,
          jag ser fram emot nya foton. Jag är verkligen nyfiken på den nya stenen i din 375:a. Själv har jag inga fotografier på mina akvarier, men det har inte så mycket med saken att göra.

          Om du är nöjd med dina akvarier så finns det väl inget att bli upprörd över, eller gör det?
          Jag tycker att bilderna som visade hur dina akvarier ser(såg) ut var förskräckliga och jag invänder mot sättet du håller(höll) dina Tropheus/signatus på. Jag skulle aldrig köpa yngel från dig.
          Att jag vädrar dessa åsikter behöver verkligen inte bemötas med vare sig svordomar eller kommentarer av typen "Har du ens ngn bild på dina fiskar eller akvarium, du kanske inte vågar visa dem???".

          Väl mött i en sansad diskussion (även om det knappast lockar att prata om det här något mer).

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #20
            ""Jag tycker att bilderna som visade hur dina akvarier ser(såg) ut var förskräckliga och jag invänder mot sättet du håller(höll) dina Tropheus/signatus på. Jag skulle aldrig köpa yngel från dig.""


            Men du är ju riktigt smart Odilou!!! NOT!!!

            Tror du att du har någon chans att köpa yngel utav mig? Jag säljer bara till seriösa tropheus fantaster som vet hur tropheusar ska skötas och det verkar ju inte inkludera dig märker jag.

            Det kan ju tilläggas att jag redan har yngel som är bortlovade till seriösa köpare och senast idag fick jag ett mail där en kille ville köpa yngel utav mig.

            Tycker att du ska hålla dig till saker du vet ngt om innan du börjar härja med dina indisier.(Om du vet vad det betyder)

            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • odilou
              Användare
              • april 2002
              • 308

              #21
              Hej igen,
              det är tråkigt att märka att du inte lugnat ner dig än. Du är ute på ganska tunn is nu.

              citat:
              Men du är ju riktigt smart Odilou!!! NOT!!!
              Jag skulle råda dig till att tänka till en extra gång innan du börjar diskutera intelligens. Du vet inte vem du pratar med.

              citat:
              Tror du att du har någon chans att köpa yngel utav mig? Jag säljer bara till seriösa tropheus fantaster som vet hur tropheusar ska skötas och det verkar ju inte inkludera dig märker jag.
              Jag är inte intresserad av köpa några yngel av dig. Det har jag redan sagt. Hur du lyckas vända min kritik av din tropheushållning till att jag inte är någon "seriös tropheus fantast [sic] som vet hur tropehus ska skötas" förstår jag inte riktigt.

              citatet kan ju tilläggas att jag redan har yngel som är bortlovade till seriösa köpare och senast idag fick jag ett mail där en kille ville köpa yngel utav mig.
              Jag struntar i hur många yngel du säljer och det förvånar mig inte alls att du har köpare. Folk köper papegojfiskar också. Om de är "seriösa" kan väl diskuteras. Munruvaryngel från tömda föräldrar räknar åtminstone jag till kategorin ointressanta köp.

              citat:Tycker att du ska hålla dig till saker du vet ngt om innan du börjar härja med dina indisier.
              (Om du vet vad det betyder)
              Ja, jag vet både vad det betyder och hur det stavas, men eftersom du inte gör det så berättar jag.
              "indisier" stavas indicier och betyder tecken som tyder på något, eller svaga bevis.
              Ordet du ville använda är antagligen "insinuation", kränkande antydan, vilket är en passande beskrivning på det mesta du skrivit till mig idag.

              Kommentar

              • ollec

                #22
                odilou: och du tycker att "PS. Jag håller med Maswa ang bilderna på dina båda förvaringskar. Bland det rötnaste jag sett." är relevant att dra in i en tråd där det pratas om lek av snäcklekare?

                Om du tänker efter lite så kanske du kommer underfund med att detta inte är så hövligt att säga och åtminstone jag försöker vara lite trevlig innan folk är otrevliga.

                Att vädra sin åsikt är det väl inget fel i att göra, men i detta sammanhang var det inte så relevant och inte heller efterfrågad, så då kanske man kan låta bli?

                Med lite hopp om att det inte blir en eldigare diskussion.

                /Olle

                Kommentar

                • odilou
                  Användare
                  • april 2002
                  • 308

                  #23
                  Hej Olle,
                  diskussionen handlade om hur yngel klarar sig i ett sällskapskar och vad som är naturlig fiskhållning. När det påstås att fiskar som leker undantagslöst är korrekt hållna så har jag svårt att hålla tyst.

                  Trots detta gjorde jag naturligtvis helt fel.

                  Man ska inte ta med sig tennisracketen till pingisträningen, inte vegetarianer till köttrestauranten och definitivt inte spörsmål om biotopriktighet till Afrika-forumet på www.ciklid.se


                  PS. Jag kunde uttryckt mig annorlunda, jag vet. Det borde jag gjort också. Jag lämnar debatten här.

                  Kommentar

                  • Fredrik H.
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1884

                    #24
                    Odilou, Jag tycker mig märka att du är en av de kunnigaste beträffande Tanganyika på detta forumet och det har jag haft en känning av sedan en lång tid tillbaka. Jag, och säkert flera med mig, är mycket intresserade av att ta del av vad du har för teorier. Mitt tips är att du slutar med din urtråkiga besserwisserattityd som du faktiskt har kört med sedan jag såg dina inlägg från början. Det verkar ju som att du har lust att lära oss hur vi bör hålla våra ciklider och det är troligen möjligt att du når fram bättre ifall du lägger ner saker som tex. "Du vet inte vem du talar med" samtidigt som du kör med i stort sätt tom profil.

                    Om du provar med att försöka skriva så att det verkar som att ditt syfte är att vi ska sluta tömma våra Troffar istället för på ett sätt som syftar till att beskriva ditt eget fenomenala sätt att sköta fiskar så kanske du kan få till och med mig att lägga stenar i karen.

                    mvh,
                    Fredrik H.
                    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                    www.cichlidgallery.org
                    www.tropheini.com

                    Kommentar

                    • odilou
                      Användare
                      • april 2002
                      • 308

                      #25
                      Hej Fredrik,
                      tack för ditt beröm och ett sansat inlägg.
                      Mitt "Du vet inte vem du talar med" var ett svar på en väldigt barnslig förolämpning.
                      Jag tycker att jag oftast är hyfsat saklig men jag lyssnar på din kritik och lovar att tänka på detta så fort jag skriver någonting i framtiden.

                      God helg,
                      Rasmus

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 3368

                        #26
                        Nu lägger jag ner den här diskussionen. Punkt slut. Orkar inte med en massa dravel om att jag är okunnig m.m

                        Ha en trevlig helg
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 3111

                          #27
                          Hej!

                          jag håller med framgång Kiriza ihop med multifasciatus, multisarna har yngel hela tiden och kirizorna hinner inte ta dem då ynglerna pyser in i snäckorna fort som attan så visst går det.
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 3368

                            #28
                            Det var ett sådant kanon inlägg jag saknade. Inte massa annan skitkastning.

                            Tack 4fun.
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 3111

                              #29
                              Ingen orsak, men man bör kanske ha ganska mycket snäckor (vilket du ser ut att ha på dina bilder, sen plockar jag ut yngel därifrån lite då och då så att det inte blir helt överbefolkat bland snäckskalen, tilläggas bör kanske oxå att kirizorna inte är fullvuxna ännu men dock ca 6-10cm
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...