flisa i glaset.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elof
    Användare
    • maj 2002
    • 225

    flisa i glaset.

    nu är äntligen mitt kar hemma! 220x60x65! 858 liter!...

    MEN, när vi bar in åbäket gick vi emot dörrkarmen och en liten flisa gick på bottenglaset, en ca 3x3mm stor trekant. rutorna är limmade direkt på bottenglaset och det är ingen sprickbildning runt flisan.

    jag snackade med killen jag köpte det av och han sa att det var lugnt, och att jag kunde fylla ut hålet med lite silikon för att vara på den säkra sidan.

    men såklart så vill jag ju ha ett andrautlåtande, inte kul med 900l på golvet.


    det var lite flisor och så i mitt andra kar också iofs, och det var inga problem.
    men man vill ju vara på den säkra sidan.
    hur skulle Ni ha gjort?


    MVH Simon
    MVH Simon
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Flisor är ofta en anledning till att botten spricker förutsatt att trycket hamnar just där det e.Men dom flisorna på utsidan är inte lika allvarliga som om den hadde varit på insidan eftersom du då får en brytpunkt där sprickor lätt kan uppstå ifrån.Jag har själv en flisa som e borta på botten skivan på utsidan som är ca 1cm lång och 3mm djup akvariumet är 160*60*50 10mm glas runt om,det har hållit utan problem eftersom flisan sitter på utsidan.Denna infon fick jag av en kille som jobbar med fasad glas och bygger stora tak av glas.

    Du lär ju ha 12 mm glas iaf som minst misstänker jag ?
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • elof
      Användare
      • maj 2002
      • 225

      #3
      jappjapp, det är 12mm och flisan sitter som sagt på utsidan. får ta och fylla ut med silikon och sen testfylla karet sakta sakta.

      ska jag slipa runt hålet innan jag silikonar så att det inte är vassa kanter kvar, eller spelar inte det nån roll?


      MVH Simon

      Kommentar

      Arbetssätt...