Tips för inbyggd tank tack!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 804

    #16
    Hej Robin.
    Har du inga el-kablar eller slangar till pumpar i akvariet.Det räcker med dom små hålen och då har du avdustning av vatten som räcker till stora fuktskador om det inte finns ventilation ovanför akv.Du skall veta att varm luft innehåller mycket vattenånga,kall luft inget vatten.Ventilationen skall sitta så högt som möjligt annars fläkt.Har du akv. stående mot ytterväg är det ännu viktigare med ventilation på grund av kallras.
    MVH Mats
    http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      #17
      Ska grubbla lite på fläkt och ventilation nere och uppe.
      Tony: Det där med att du inte har vägg till ett inbyggt akvarium är lite och ta i tycker jag. Om du har ett rum som du kan ha mindre så är det bara att slå upp en "alternativ" vägg av spånskivor eller gips med självklart ett hål för en tank.
      Det är var jag tänker göra med mitt. Det är ett "hål" mellan ytterväggen (vänster om tanken på skissen) och garderoberna (höger om) på ca 155cm brett och 6 cm djupt. Där ska jag ha mitt.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #18
        Njae, jag har burkar på golven så det räcker. Om jag däremot någon gång bygger nytt hus skall jag se till att en vägg anpassas för ett ordentligt kar.

        Tony Englund

        Kommentar

        Arbetssätt...