Hur ska jag göra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskar.nu
    Användare
    • september 2003
    • 442

    Hur ska jag göra

    när jag ska byta silikonet, ska jag liksom skrap silikonen som finns inne i akvariet utkant och sen sätta ditt nya, och när ska man börja tänka att byta silikon AKUT fall måste förbereda i fall att bara
    375 liter till L-malar
  • Vannar
    Användare
    • april 2002
    • 339

    #2
    Förlåt men jag förstår inte vad du menar!

    Om det är så att du ska fräsha upp ett gammalt akvarium så kan det räcka med att bara ta bort tätningen på insidan med ett rakblad och därefter limma på ny tätning.

    Ibland om man är rädd för att akvariet inte håller ihop så måste man riva ner hela akvariet och limma om det från början.

    AKUT kan man bli tvungen att byta silikon om akvariet börjat läcka, då brukar man skrapa och limma om den inre fogen, men om det är ett helglaskvarium kan det vara värt att limma om hela den rutan som det läcker från.


    / Jonas Vannar

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Om du ska limma akvariet i fogarna runt om igen så skär bara bort en liten del i kanten på limfogen invändigt och sedan limmar du silikon ovanpå det som du sparat. Var noga med både rengöring och att det är torrt innan du lägger på nya silikonsträngar.

      Om du har aluminiumrams-akvarium så kan du ha på ganska mycket silikon i hörnen.

      Jag har ett 375liters som är förstärkt med nya silikonfogar på det vis som jag beskrivit ovan.

      Kommentar

      Arbetssätt...