Homosexuell Rivulatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • epoxy

    Homosexuell Rivulatus

    Tjo!

    Jag har ett problem nånn kanske kan hjälpa till med?

    Jag har en praktfull vildfångad rivulatus-hane som gåt tilsammans med sin vildfångade fru, problemetär att han ignorerar henne totalt o bara uppvaktar min ståtlige Metae-hane o Rivulatusen bryr sej inte alls om Metaens fina fru heller... Värre blev det nu när Metae-hanen börjat uppvakta sin hona, för så fårt han gör det så kommer rivulatus-hanen o tror (antagligen) att Metae-hanen visar upp sej för honom, till följd av att Rivulatusen får spasmer o spänner upp sej o allt sånt dom gör när om uppvaktar honor, varvid Metae-hanen blir livrädd o flyr.... suck, vad ska jag göra för att få fina f1-or av Rivulatusarna??

    mvh
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Personligen så tror jag att det är ett aggressivt beteende han uppvisar. Metaehanen blir ju som du skriver livrädd och flyr dessutom. Det lär annars ordna sig med tiden. I nödfall får du förstås ta bort metaehanen.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • epoxy

      #3
      tjo!

      mjae aggresivt beteende är det inte, jag har sett rivulatusar slåss och leka förr, och detta är typiska uppvaktningsbetenden han utför inkl att han börjar puttsa på stenar o rötter o får dom typiska spassmer ciklider brukar ha inför leken. Metaehanen gör detsamma när han skall leka mend sin hona.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Bortsett från putsning så har jag sett Aequidens använda hela fortplantningsbeteendet (fenslag, utspända fenor, skakningar) som aggressiv display. Under regelrätta slagsmål så har det däremot hänt att hanar börjat putsa och gräva. Mitt råd kvarstår oavsett orsak. Vänta och se, det går garanterat över. Det skulle det även göra med en hona om det inte blev yngel. I nödfall så får du ta bort metaehanen.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • epoxy

          #5
          tja!

          Ah oki, ja vänta att se dårå, kommer väll isåfall att separera dem då i framtiden om detta fortsätter... jag e bara så besviken på rivulatus-hanen

          tack för svaren!

          Kommentar

          • Fiskar.nu
            Användare
            • september 2003
            • 442

            #6
            Nee, finns ingen homosexuell fisk, vad jag vet. kanske du homo, skojar hehe
            375 liter till L-malar

            Kommentar

            • Daniel Odell
              Användare
              • januari 2003
              • 2437

              #7
              mina två jaguarhonor leker med varann hela tiden, det måste väll vara homosexualitet?
              fish r friend

              Kommentar

              • ossism
                Användare
                • augusti 2003
                • 108

                #8
                fiskar.nu: hur mycket jobb har du lagt ner på forskning om fiskars homosexualitet?
                1200 liter.. http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51465

                Kommentar

                Arbetssätt...