dvärgciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda A
    Användare
    • juli 2002
    • 404

    dvärgciklider

    Hur stora akvarium behövs det ifall man vill hålla A.cacadua och fjärlisciklid ihop?
    Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 638

    #2
    Hej

    Minst 100 liter skulle jag tro, men gärna 150 åtminstone, med tanke på att man bör ha fler än en hona av A. cacatuoides

    MVH Micke
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • januari 2003
      • 2437

      #3
      ... och det är honorna som håller revir kan vara värt att tillägga så snobben03 vet varför det behövs större med några fler honor. Eller så är det inte så hos cacatuoides och det var därför micke a inte sa något och jag hijackar tråden å tar åt mig äran såhär helt fel! eller så visste snobben03 det och jag överinformerar.
      fish r friend

      Kommentar

      • Micke_A
        NCS Medlem
        • januari 2003
        • 638

        #4
        Hej

        Tilläggas kan också, att hanarna har revir som de försvarar mot andra hanar, och honorna har små revir i hanarnas stora, som de försvarar mot varandra.

        MVH Micke
        MVH Micke

        "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

        Kommentar

        • Linda A
          Användare
          • juli 2002
          • 404

          #5
          Hej igen... Nu har jag ännu en liten fråga..[?]
          Jag har två honor och en hane av A. cacadua Men det är så att jag bara har en grotta i för tillfället.. Och så kom ja ju på att båda vill ju ha sin egen grott kanske. Men nu är det så att jag har massa löv i akvariumet och två rötter som skapar lite ihåligheter som nog kan användas som grotta.. Men ska ja lägga in en grotta lite eller räcker det som det är?

          Mvh Linda

          p.s tack för svaren innnan på denna tråd
          Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

          Kommentar

          Arbetssätt...