Svarta prickar!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malin

    Svarta prickar!!

    Några av mina malawiciklider har fått mörka prickar på kroppen. Mest runt huvudet. Det ser ungefär ut som små leverfläckar. Efter ett par dagar tappar de balansen, slutar äta, tappar färg och dör. Nu är jag rädd att flera fiskar ska bli "smittade". Någon som vet vad det är? Tips?
    Tacksam för svar! / malin
  • roni
    Användare
    • maj 2003
    • 183

    #2
    Det har jag fått på en av mina fiskar oxå men hon verkar då bara må bra ändå. Vet tyvär ej vad det är.
    Mvh/Fredrik

    Kommentar

    • walle_1
      Användare
      • februari 2003
      • 708

      #3
      Roni: det du har på dina är troligen pigmentfläckar, de uppkommer om du matar med för mycket spirulinafoder. Testa att mata mindre med det, spirulina brukar finnas i pellets.

      Malin: Det du har låter som att det är någon sjukdom. Eller kan fiskar få spirulinaförgiftning?
      MVH Martin

      http://m1.271.telia.com/~u27102612/

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • september 2002
        • 1913

        #4
        Fiskarna kan få sånna fläckar om man matar för mycket med spirulina men det låter högst otroligt att dom skulle dö av det bara några dagar senare...

        Kommentar

        • Malin

          #5
          Eftersom jag har rödsebror som lätt får fläckar av spirulina matar jag sparsamt med sådant foder. Jag tror inte att spirulina är "boven" utan någon sjukdom som Walle skriver.
          Någon som har någon idé vad det kan vara och vad jag ska göra? / malin

          Kommentar

          Arbetssätt...