Artiklar och foton efterlyses till CB

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    Artiklar och foton efterlyses till CB

    För tillfället har vi ganska gott med artiklar till Ciklidbladet om Sydamerikanska ciklider och även västafrikanska (vilket dock inte hindrar att vi gärna tar emot fler artiklar även om dessa), däremot betydligt magrare vad gäller Malawi, Tanganyika, övriga Östafrika (t.ex. Viktoria), Madagaskar, Asien samt Centralamerika.
    Så fatta pennan och kameran och försök att få ihop något vad gäller dessa områden.
    Foton: Vi har en artikel utan foton om gäddciklider (de större) och efterlyser därför foton på sådana.
    Alla slags foton på Crenicichla lepidota, C.marmorata och C.sp. Xingu 1 är välkomna, även foton på andra större Crenicichla tas emot men då enbart foton av hög kvalitet.
    Ciklidhälsningar
    Kjell
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Jag har 2 artiklar på G iaf men dom är nog inte klara förens till nästa års nummer 1 & 2..Men jag har lite problem med att få till snygga kort och undrar ifall nån kan hjälpa till med det som bor i närheten av mig?..Det är dock inte förens nån gång i december kortena ska tas..

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      #3
      Låter bra - HeNke, fast det blir ju Michael som får glädje av dina artiklar.
      Vad gäller foton kanske du kan kolla med Jens i styrelsen han bor ju ganska nära dig.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

        Låter bra - HeNke, fast det blir ju Michael som får glädje av dina artiklar.
        Förhoppningsvis får alla NCS medlemmar glädje av artiklarna .
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • walle_1
          Användare
          • februari 2003
          • 708

          #5
          Räknas proteus som en större crenicichla art? Isåfall har jag en hona på ca 10 cm. Men det kanske är för litet. Dom blir ju iaf uppåt 25 cm så dom är ju inte så liten.


          MVH Martin

          http://m1.271.telia.com/~u27102612/

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            #6
            tror kjell pratar om lugibris-arterna. är en fin hona i ett plytteakvarium på lagret som ja ska försöka fota nån dag framöver.
            fish r friend

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #7
              lepidota hör liksom proteus (och menezesi) till saxatilisgruppen. Alla som inte hör till "dvärggrupperna" är "stora" även om de är "små".
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • walle_1
                Användare
                • februari 2003
                • 708

                #8
                Så det duger med bilder på proteus då eller?


                MVH Martin

                http://m1.271.telia.com/~u27102612/

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  #9
                  Som jag skrev ovan så vill jag ha alla foton på Crenicichla lepidota, C.marmorata och C.sp. Xingu 1 eftersom det är dessa fiskar som artiklen handlar om, men även foton av andra "stora" Crenicichla men här ställer jag högre krav på kvalitén (både på själva fotot och fisken utfärgning).
                  Ciklidhälsningar
                  Kjell

                  Kommentar

                  Arbetssätt...