blå ciklid yngel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marre
    Användare
    • oktober 2003
    • 71

    blå ciklid yngel...

    Mina blåciklider har fått yngel, och det ser ut som om det är många som ligger där i gropen, undrar om det är många som brukar överleva??
    MVH Maria
    marre
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 638

    #2
    Hej

    Det beror på hur mycket annan fisk du har, och om de får tillräckligt med mat. Jag har yngel av vildfångade blåciklider, men de kommer nog inte att klara sig, för det är rätt mycket fisk i det akvariet för tillfället. Annars är blåciklider oftast bra föräldrar.

    MVH Micke
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

    Kommentar

    • Gimpan
      Användare
      • augusti 2003
      • 183

      #3
      Blåcikliderna passar sina ungar bra och jag har nu 3 veckor 1,5 cm stora yngel ca 20 st kvar av 50-60st...mina oscar e riktiga hunters och jämt hungriga men vill du vara säker så flytta ynglen till ett annat kar. Om du gör så och har ett ganska stort kar där ynglen går nu så ta med så mkt vatten som möjligt till det mindre så minskar du risken för yngeldöd pga ändrade vattenförhållanden.
      JimmY CasH

      En "Viktoria" tack!

      Kommentar

      • Gimpan
        Användare
        • augusti 2003
        • 183

        #4
        Läs ciklidbladet 7209 så kan du läsa lite om leken
        JimmY CasH

        En "Viktoria" tack!

        Kommentar

        • marre
          Användare
          • oktober 2003
          • 71

          #5
          hejsan
          mina blåciklider är i ett eget akvarium för jag ville testa om de skulle få yngel och de fick det, så det är ingen risk att de blir uppätna av andra fiskar....
          MVH Maria
          marre

          Kommentar

          • Gimpan
            Användare
            • augusti 2003
            • 183

            #6
            Då kommer du ha nästan alla kvar. Mina aequidens metae gjorde jag samma sak me och det försvann bara ca 10 st. Dom är nu ca 3 cm och 50st har klarat sig.
            JimmY CasH

            En "Viktoria" tack!

            Kommentar

            Arbetssätt...