Vilken Lamprologus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frankerad
    Användare
    • augusti 2003
    • 18

    Vilken Lamprologus?

    Hej alla ciklidvänner här kommer ännu en fråga från mig.
    Jag sitter och undrar på vilken Lamprologus sort jag skall välja att ha.
    Jag har ett 340l akvarium som skall populerars med 10 duboisi och några andra fiskar, så jag var innen på min lokala akvariaffär(hercules zoo)
    och kollade på vilka Lamprologus sorter de hade och det var L.occellatus"blå" och L.stappersi. Så nu sitter jag och funderar på vilken variant jag skall välja och hur många.
    Vilka erfarenheter har ni med dessa fiskar vore roligt att vet, det kanske kan hjälpa mitt val lite.

    Mvh Tobbe
  • maswa
    Användare
    • juni 2003
    • 52

    #2
    tjena! jag har själv occellatus blå dom är jäkligt tuffa i psyket och inte rädda för mycket en kul fisk. men blanda inte olika sorter utan köp en grupp som får leka ut sig. det ända problemet skulle väl vara om dubbarna ska spotta bland snäckskalen, finns väl risk för att dom blir lamprologus mat Lycka till

    mvh jimmy

    Kommentar

    • frankerad
      Användare
      • augusti 2003
      • 18

      #3
      är dubbarna så dumma att de spottar bland snäck skalen så får de skylla sig själva. Det är ju inte direkt att de inte markerar sitt rervir dåligt.

      Kommentar

      • odilou
        Användare
        • april 2002
        • 308

        #4
        Hej Frankerad,
        mitt råd är att du tar en tur till Nol innan du bestämmer dig, eftersom du bor i Göteborg är den en smal sak att ta sig dit. Kent får in en Tanganyika-sändning i dagarna och antagligen kommer flera lamprologini som är mycket roligare än ocellatus finnas med. Jag och Mikael åker antagligen dit i helgen eller i nästa vecka. Skicka mig ett email på rasmus@spiro.se om du vill följa med!

        Vi hörs,
        Rasmus

        Kommentar

        Arbetssätt...