Johanni hona!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roni
    Användare
    • maj 2003
    • 183

    Johanni hona!

    Igår upptäckte jag att min johanni hona äntligen tuggade, men senare på kvällen när jag skulle titta så var ynglen borta. Är detta ett vanligt problem? Kommer hon att tugga snart igen? Hanen är som galen efter hon hela tiden där och skakar och jagar bort andra fiskar.

    /fredrik
    Mvh/Fredrik
  • Rickard
    Användare
    • april 2002
    • 727

    #2
    Är det första gången honan tuggar ?
    M.v.h.
    Rickard

    Kommentar

    • Marcus1979
      Användare
      • januari 2003
      • 404

      #3
      Min rödsebra hona lyckads inte fullfölja "ruvningen" förrens tredje gången. Men leken kom med ca en-två veckors intervaller så det är nog bara att vänta. Gissar att det är ungefär lika med de flesta arter.
      Mvh/Marcus
      960L Malawi

      Kommentar

      • roni
        Användare
        • maj 2003
        • 183

        #4
        Ja jag tror det, iaf vad jag har lagt märke till. Hoppas på att hon snart tuggar igen.

        /Fredrik
        Mvh/Fredrik

        Kommentar

        • kakapo
          Användare
          • augusti 2003
          • 60

          #5
          Är säker på att dom är borta? Trodde likadant om min johanni hona, verkade nästan som hon hade spottat, men ser nu ca 1,5 vecka senare tydligt att påsen under hakan växt och att hon fortfarande ruvar.
          Kolla om hon äter nånting, gör hon inte det ruvar hon med största sannolikhet.

          mvh André
          / André

          Kommentar

          • roni
            Användare
            • maj 2003
            • 183

            #6
            JA hon äter precis som förut, men när jag såg att hon hade så provade jag mata då åt hon inget.
            Mvh/Fredrik

            Kommentar

            • Rickard
              Användare
              • april 2002
              • 727

              #7
              Nästan alla måste lära sig at vara mamma, så även ciklider. Hon behöver några gånger på sig att fatta hur man gör. Ha tålamod så kommer det garanterat bli flera yngel.
              M.v.h.
              Rickard

              Kommentar

              Arbetssätt...