A.christyi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    A.christyi

    A.christyi blir juh ungefär 30cm och läste nån stans att ett minimum akvarium för den är 500 liter?? kan jag ha A.christyi+P.Ornatus+P.Electra electra kanske låter lite dumt men dom är fullvuxna och hanen är 15+ och honorna 10+...ifall det går vad ska dom matas med då?? matar gärna inte med levande men ifall den mår bättre av det så gör jag det =D..akvariumet är på 720liter..
  • Rickard
    Användare
    • april 2002
    • 727

    #2
    Jag har haft fullvuxna Chrsty och dom blir STORA. Jag tycker att du skall prova och mata dom med levande fiskaar någon gång för att se deras raffinerande jakt teknik. Annars är det pellets eller räkmix med stor del torsk (eller liknande i). Christy är ganska snäll mot sina akvarievänner (de som är för stora att ätas). Protomelias fungerar bra. Jag vet dock ej om det inte finns en viss korsningsrisk med två arter i samma kar.
    M.v.h.
    Rickard

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 1913

      #3
      Aha ska nog pröva med A.Cristyi då¨men tror ni det finns nån korningsriks mellan dessa 3 sorter??

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Risken för korsning mellan dessa 3 arter är mycket liten om båda könen är representerade hos alla arterna.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        Arbetssätt...