Biltemas blästersand?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse_H
    Användare
    • april 2002
    • 1081

    Biltemas blästersand?

    Hur är färgen på denna i blött tillstånd? Har sett lite olika uppgifter om det, alltifrån rödaktig till gulaktig.

    Är sanden dammig? Behöver den tvättas lika mycket som normal "akvariesand" man köper på zoobutiken?

    Tänker eventuellt prova denna i mitt 600 liters kar med stora sydamerikaner när det är klart. Känner mig lite för lat för att dra iväg och hämta sjösand denna gången...speciellt med de låga priserna på blästersanden.

    mvh
    /Hasse
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 1159

    #2
    Jag har inte tvättat sanden över huvud taget, vare sig till snäcklekarna eller mina "Haplisar", den dammar ingenting i karet. I "Aquastarbelysning" är sanden gulvit och ganska ljus. Personligen tycker jag den är riktigt lyckad. Det fanns bara tre säckar kvar på biltema i Jönköping när jag var där i söndags, så du kanske får skynda dig
    // Magnus Arvidsson

    Kommentar

    • Hasse_H
      Användare
      • april 2002
      • 1081

      #3
      Man får väl hoppas att det är en produkt som fylls på när den tar slut... :-)

      Fast är den ljust gulvit då vete sjutton...skulle egentligen helst ha lite mörkare... du har inget foto att visa?

      mvh
      /Hasse

      Kommentar

      • Bilbo
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 1159

        #4
        Tyvärr är avsaknad av digtalkamera total! Men som sagt så går det säkert att styra med hjälp av belysningen.
        // Magnus Arvidsson

        Kommentar

        • Hasse_H
          Användare
          • april 2002
          • 1081

          #5
          Man kan ju köpa en säck och prova...det är ju ingen jätteinvestering. Går ju alltid att använda till nåt annat om det inte blir bra.
          /Hasse

          Kommentar

          Arbetssätt...