Tanganyika tips!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peppe

    Tanganyika tips!!

    Aloha!! Jag har ett par N pulcher med ca10 st yngel samt en liten grupp N brevis i ett 80l kar, ska nu flytta över dessa till ett 200l. Hur ska jag gå till väga? Vilken ordning ska jag sätta i dom, vill ju att ynglena ska klara sig! Samt tips om nån ny invånare i karet, någon av Julidochromisarna kanske, vilken?

    Tacksam för svar!
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    #2
    ska du ha en julidochromis så har du i alla fall inga yngel kvar efteråt i burken ...........Men det är en rolig firre!
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

    Kommentar

    • Ante
      Användare
      • november 2002
      • 571

      #3
      Min erfarenhet är då att jullarna har svårt att hävda sig mot Pulcher och mest håller till bakom stenarna för att klara sig.
      i förvirringen vid en flytt så kanske det stryker med yngel men sätt ner det du har först så tror jag det löser sig.
      om inte annat så kommer du snart önska att det blir uppätet lite yngel för du kommer ändå inte att kunna ta reda på alla yngel som kommer att produceras.

      Kommentar

      • peppe

        #4
        Hm, visste inte att dom va nå yngelfrossare. Tänkte mer om pulcher "familjen" håller ihop om man släpper ner dom i ett nytt akvarium, eller kan dom splittras? Kan paret ge sig på ynglena?

        Kommentar

        • demasoni
          Användare
          • april 2002
          • 163

          #5
          Tjena!
          Jag hade inga problem med att mina jullar åt mina daffodil yngel, färimot så e prinssesor riktigt elaka och dom nadra fiskarna kommer nog få det svårt i ett så litet akvarium.

          MvH Filip
          tropheus chimba
          Fuelleborni Katale

          Kommentar

          • peppe

            #6
            pulcher paret är inte så farliga mot brevisgänget, även fast dom har små yngel så är det bara små markeringar ibland! Så det borde väl bli ännu lugnare när dom kommer i ett större kar?
            kan någon rekomendera någon annan art bortsett från julidochromis?

            Kommentar

            Arbetssätt...