Svarta alger, akvarium i direkt solljus.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krypto
    Användare
    • maj 2014
    • 78

    #16
    Gick inte att bara ts bort ett lysrör, men har tagit bort rekraktorerna som satt där, ska ta bort 1 timme belysning också.

    Kaustiksoda o såpa skulle funka bra också, kanske bättre för avloppet

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #17
      Ursprungligen postat av Trafter
      Är det ofarligt att lägga såpass porösa stenar i klorin? Tänker att det kan vara svårt att skölja av/igenom dem helt?
      /okunnig ickeklorinerare
      Jag tyckte att stenen ser ut som vanlig granit eller liknande men jag kanske har missat något?

      Har man typ pimpsten, lavasten eller andra porösa stenar så skull jag inte våga köra med klorin, det kanske funkar men jag tycker att det känns alldeles för nojjigt.

      Kommentar

      • Trafter
        Användare
        • oktober 2013
        • 345

        #18
        My bad, kollade på JRBs bild och trodde det var Kryptos. Tyckte den såg porös ut. Men nu när jag tittar närmare på den också så är det kanske bara den ofantliga algbeläggningen som skapar synvillan. Så dubbelfel till och med...
        1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

        Kommentar

        • JRB
          NCS Medlem
          • januari 2013
          • 274

          #19
          Jag ska försöka få till en film där man ser att algerna vajar för strömmen... Jag har låtit algerna sitta kvar på rötter och stenar, tycker det är rätt snyggt och ser naturligt ut. När jag var pojk ville jag att karen skulle se nyanlagda ut med skrubbade stenar men nu gillar jag alger... Återkommer med film i helgen.

          Kommentar

          • Krypto
            Användare
            • maj 2014
            • 78

            #20
            Det hände ingenting med klorinet, jobbiga alger verkar det som, behöver kanske skrubba också...

            Kommentar

            Arbetssätt...